آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

رییس جمهور ایران هنگام عزیمت به قطر:

این سفر گام مهمی در جهت فعال‌شدن دیپلماسی همسایگی است

خبرگزاری دید: سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران هنگام عزیمت به قطر، این سفر را گامی در جهت فعال شدن دیپلماسی همسایگی به ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس خواند و افزود که استفاده از ظرفیت این کشورها در جهت توسعه سیاسی و اقتصادی مفید است.

دیپلماسی همسایگی
به نقل از تسنیم، سید ابراهیم رییسی رییس‌ جمهور ایران هنگام عزیمت به قطر طی سخنانی اظهار داشت: این سفر به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد امیر قطر با دو هدفِ گسترش روابط دوجانبه‌ با قطر و شرکت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز در جهان انجام می‌گیرد.
وی افزود: ما این سفر را گامی در جهت فعال ‌شدن دیپلماسی همسایگی به‌ ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌دانیم و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها در جهت توسعه روابط سیاسی و اقتصادی مفید خواهد بود و همچنین که ما با کشور قطر میدان گازی مشترک داریم، همکاری‌های حوزه انرژی‌مان نیز قابل توجه است.
رییس‌ جمهور ایران در مورد برنامه‌های سفرش گفت: از جمله اقداماتی که در این سفر می‌تواند مورد بحث و مذاکره قرار بگیرد ارتباطات در حوزه‌های اقتصادی و انرژی است. موضوع بعدی همکاری با مجمع کشورهای تولید و صادرکننده گاز است؛ تشکیل این مجمع با ابتکار ایران انجام شده و ما از مؤسسین این مجمع هستیم و ایران، قطر و روسیه از مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز در جهان هستند.
با این حال، کارشناسان به این باور هستند که سفر رییس جمهور ایران به قطر از بعد رشد اقتصاد منطقه‌ای بسیار با اهمیت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا