آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرگزارش

بادغیس؛ از هر ۱۰۰ طالب ۴۰ نفر آن کودک است

از ۳۵ تا ۴۰ درصد از نیروی انسانی مخالفان مسلح دولت را در بادغیس نوجوانان زیر سن تشکیل می‌دهند.

از ۳۵ تا ۴۰ درصد از نیروی انسانی مخالفان مسلح دولت را در بادغیس نوجوانان زیر سن تشکیل می‌دهند.
این نوجوانان هیچ گونه معاشی دریافت نکرده و با تشویق و یا اجبار به صفوف طالبان می‌پیوندند.
عبدالله افضلی عضو شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری دید می‌گوید بیشتر از ۳۵ درصد از کتله گروه طالبان را افرادی تشکیل می‌دهند که بین ۱۴ تا ۱۸ سِن دارند.
به گفته وی، نوجوانانی که قدرت حمل سلاح و مستقر شدن در جبهات جنگ را داشته باشند از سوی طالبان به میدان‌های نبرد برده می‌شوند.
از جانب دیگر افراد زیر سن یا با تشویق بزرگان و یا هم به اجبار طالبان، به صفوف این گروه می‌پیوندند.
آقای افضلی ادامه داد که معاش ماهانه افراد زیر سن ماهانه تنها ۱۵۰ افغانی است که این مبلغ هم به صورت تشریفاتی به آنان تعلق می‌گیرد.
او گفته درآمد بیشتر افراد طالبان در بادغیس از طریق جمع‌آوری عشر و زکات مردم و یا هم جمع آوری غنیمت به دست می‌آید، اعضای این گروه گاهی هم از مزارع ساکنان این ولایت سهم دریافت می‌کنند.
این عضو شورای ولایتی بادغیس یادآوری کرد، طالبان زمانی که یک منطقه را در دست می‌گیرد تمام مردم آن باید حالت نظامی به خود گرفته و با این گروه همکاری‌های نظامی داشته باشند که افراد زیر سِن بیشترین نیرویی است که می‌تواند از جانب آنان جذب شوند.
اما نوجوانان طالب هیچ‌گونه آموزشی نمی‌بینند و چنانچه آقای افضلی اشاره کرده، همین موضوع سبب شده ۶۰ تا ۷۰ درصد تلفات طالبان را همین افراد زیر سِن تشکیل دهند.
بارها نیروهای امنیتی پس از پایان درگیری‌ها زمانی که به مواضع طالبان هجوم بردند با اجسادی از اعضای این گروه مواجه شدند که بسیار کم سن بوده‌اند.
عضو شورای ولایتی بادغیس علاوه کرد، حتی افراد سالخورده هم مکلف می‌باشند تا در مناطق زیر نفوذ طالبان به این گروه خدمت کنند، اگر توان جنگ در آنان وجود نداشت وظیفه دارند تا در کارهای سبک از جمله رساندن آب و غذا شرکت کنند.
در ساحه بود و باش طالبان چیزی به نام قانون وجود ندارد و هر آن دستوری که از جانب فرماندهان آنان صادر شد، دیگر اعضا و یا هم مردم مجبور می‌باشند تا آن را بپذیرند.
مسئولان امنیتی بادغیس در این مورد حاضر به صحبت نشدند.
استفاده ابزاری از کودکان در جنگ‌ها از سوی قوانین بین‌المللی حقوق بشری غیرقانونی و امری ضد بشری پنداشته شده اما بارها در تمام نقاط کشور دیده شده که گروه‌های مخالف مسلح دولت اقدام به چنین کاری می‌کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا