آخرین اخباراجتماعافغانستان

بارندگی‌های بهاری و مشکلات باشندگان کابل

از یک هفته به این سو بارش باران به صورت مداوم در کابل جریان دارد که رفت و آمد را برای مردم دشوار کرده است. جاده‌های کابل غرق در آب است و مردم شکایت دارند.

بارش باران در کابل در فصل بهار نزدیک به دو هفته است که ادامه دارد و مشکلات زیادی را برای شهروندان کابل به وجود آورده است.
روز گذشته نیز شهرداری کابل، اداره هواشناسی و وزارت انرژی و آب از جاری شدن سیلاب به شهروندن کابل هشدار داده بود.
شهرداری کابل با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که سطح آب دریای کابل خیلی زیاد است و قابل مهار نیست، بنابراین از آن عده از شهروندانی که خانه‌های شان نزدیک دریا است خانه‌های شان را تخیله کنند.
با این همه، شهروندان کابل از مشکلات پیش آمده ناشی از ریزش باران به خبرنگار دید گفته‌اند که جاری شدن سیلاب در برخی از ساحات کابل خسارات زیادی به شهروند وارد کرده است.
غلام علی باشنده کابل در این مورد گفت: « با آنکه باران نعمت خداوند است و مشکلات خشکسالی را تا حدی زیاد رفع کرده است ولی برای مردم فقیر و بی‌بضاعت مشکلات زیادی خلق کرده است.»


وی همچنان گفت که ما از تمام مسئولان خواستار کمک به مردم سیل زده چه در کابل چه در سایر ولایات هستیم.
سید احمد بلخی باشنده دیگر شهر کابل گفت: بارش باران که نزدیک به یک هفته می‌شود ادامه دارد آلود‌گی هوا را از بین برده و طبیعت کابل را سرسبز کرده است.
آقای بلخی در ادامه گفت که بدون شک بارش بیش از حد باران برای مردم فقیر که در مسیر سیلاب‌ها زندگی می‌کند خسارات زیادی را به باور آورده است و این مسئولیت شهر داری کابل است که با ایجاد آب روهای بزرگ خطر ناشی از سیلاب را به حداقل کاهش دهد.


محمد حسین همدرد در این مورد به خبرنگار دید گفت: جاده‌های کابل پر از آب است و مردم حتا نمی‌تواند از خانه‌های شان بیرون شود.
وی که در کابل دکانداری می‌کند گفت در این یک هفته مشتریان ما خیلی کم شده اصلاً خرید و فروش نداریم. چون مردم نمی‌تواند در این جاده‌های پر آب رفت و آمد کنند.


وی همچنان گفت که شهرداری اگر نمی‌تواند آب ناشی از ریزش باران را مهار کند باید در هر جاده کابل به مردم قایق بدهد تا باشندگان کابل رفت و آمد کنند.
گفتنی است که از یک هفته به این سو بارش باران به صورت مداوم در کابل جریان دارد که رفت و آمد را برای مردم دشوار کرده است. جاده‌های کابل غرق در آب است و مردم شکایت دارند.
همچنان در این زمینه خواستیم نظر مسئولان را در شهرداری کابل داشته باشیم اما با تماس‌های زیاد موفق به این کار نشدیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا