آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

بازداشت با رعب و وحشت؛ حکومت توضیح دهد اتهام علی‌پور چه است؟

اوضاع جاری کشور به شدت بحرانی و آشفته است، حکومت برای جلوگیری از یک تنش قومی بایستی با مردم صحبت کند و چرایی بازداشت علی‌پور را توضیح دهد.


حکومت افغانستان در چند مورد باید به مردم توضیح داده و در روشنی قانونی که از آن دم می‌زند اقدام کند. مردم معترض است. در گذشته نظام‌الدین قیصاری از نزدیکان جنرال دوستم‌ و از فرماندهان ضد طالب در ولایت فاریاب بازداشت شد. امروز هم در یک اقدام تازه از سوی نیروهای امنیت ملی، فرمانده علی‌پور مشهور به شمشیر در دشت برچی کابل بازداشت داشت. هزاره‌ها و هواداران فرمانده علی‌پور، در برابر دستگیری علی‌پور معترض‌اند و دست به اعتراضات خیابانی زده‌اند. بسیاری‌ها در صفحات فیسبوک، نوشته‌اند که فرمانده علی‌پور باید رها شود و نباید با سرنوشت نظامیان قیصاری مواجه شود. حکومت مسئولیت دارد در ارتباط به بازداشت نظامیان قیصاری و بازداشت فرمانده علی‌پور به مردم پاسخ ارائه دهد. مردم پرسش دارد و حکومت هم نباید از پاسخ دادن به این پرسش‌ها شانه خالی کند.
فرمانده علی‌پور، در ساحات هزاره‌جات و برای این گروه مردمی از چهره‌های ضد طالب است. هزاره‌ها و بزرگان این گروه قومی مدعی است که حکومت با بازداشت فرماندهان ضد طالب چون علی‌پور، تلاش دارد راه را برای واگذاری افغانستان به طالبان باز نماید.
حکومت درست ۴۶ روز پیش هم سعی کرده است که علی‌پور را بازداشت کند. بازداشت نظام‌الدین قیصاری و علی‌پور، از سوی حکومت یک اقدام قوم گرایانه تعریف شده است. رهبری حکومت لازم است برای شفافیت سازی در میان مردم، چرایی باز داشت فرمانده علی‌پور را توضیح بدهد. پس از بازداشت قیصاری، ازبیک‌ها. خشمگین شدند که حکومت قصد ضعیف ساختن ازبیک‌ها را در شمال کشور دارد. اوضاع جاری کشور به شدت بحرانی و آشفته است، حکومت برای جلوگیری از یک تنش قومی بایستی با مردم صحبت کند و چرایی بازداشت علی‌پور را توضیح دهد.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا