آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثزنان

بازداشت دو تن به اتهام قتل زنان فعال مدنی در بلخ

خبرگزاری دید: وزارت امور داخله‌ دولت موقت طا-لبان می‌گوید که دو نفر را به اتهام قتل زنان در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ بازداشت کرده‌اند. شهر مزارشریف اخیراً شاهد قتل مرموز چهار زن فعال مدنی بوده است.


سعید خوستی سخنگوی وزارت داخله امروز شنبه (۱۵ عقرب) در یک پیام ویدئویی گفته است که این افراد از منطقه‌ «فقیرآباد» ناحیه‌ پنجم شهر مزارشریف بازداشت شده‌اند.
به گفته‌ او، بازداشت‌شدگان اعتراف کرده‌اند که در قتل «چهار زن» در این منطقه دست دارند. سعید خوستی افزوده است که خانم‌ها توسط این اشخاص در محل قتل خواسته شده بودند. او جزئیات بیشتری ارایه نکرده است.
در همین حال، عبدالله حقمل آمر حوزه‌ پنجم امنیتی در مزارشریف به رسانه‌ها گفته که در این رویداد، چهار نفر به ‌شمول دو زن و دو مرد کشته شده‌اند.
او افزود که این افراد بامداد روز پنجشنبه (۱۳ عقرب) به قتل رسیده‌اند. عبدالله حقمل دلیل این قتل را «خصومت» خانوادگی خواند و افزود که دو نفر در پیوند به آن بازداشت شده‌اند.
ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد پله‌های خانه‌ای که این افراد در آن جا زندگی می‌کردند، خون‌آلود است. گزارش‌دهنده‌ این ویدئو گفته که این خانه مربوط به یک نظامی پیشین زن است.
با این حال، روز پنجشنبه گزارش‌هایی از قتل چهار فعال مدنی زن در مزارشریف رسانه‌ای شد. از میان زنان مقتول، تاکنون هویت فروزان صافی شناسایی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا