آخرین اخبارافغانستانرسانه‌هاسیاست

بازداشت مجری خبر و دو کارمند طلوع نیوز از سوی طا-لبان

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که استخبارات طا-لبان سه کارمند طلوع‌نیوز از جمله خپلواک ساپی مسئول خبر، بهرام امان مجری و یک کارمند بخش حقوقی را بازداشت کرده‌اند. گفته شده که آقای ساپی و مشاور حقوقی آزاد شده، ولی بهرام امان هنوز در بند طا-لبان است.


گفته شده که این کارمندان طلوع نیوز به دنبال رسانه‌ای کردن دستور وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر طا-لبان مبنی بر ممنوعیت پخش سریال‌های خارجی از سوی این شبکه بازداشت شده‌اند.
گروه رسانه‌ای «موبی‌گروپ» دیروز اعلام کرد که براساس دستور وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست طا-لبان، نشر سریال‌های خارجی را به‌گونه‌ موقت از امشب متوقف می‌کند.
این گروه رسانه‌ای شامل تلویزیون‌های خصوصی طلوع، لمر، طلوع‌نیوز و دو رسانه‌ شنیداری است. کانال‌های تصویری این گروه از رسانه‌های پر مخاطب در افغانستان دانسته می‌شود.
در همین حال، لطف‌الله نجفی‌زاده رییس پیشین طلوع‌نیوز در توییتی گفته است که خپلواک ساپی و کارمند دیگر که در بخش حقوقی طلوع‌نیوز کار می‌کرد، دوباره رها شده، اما بهرام امان هنوز هم در قید طا-لبان قرار دارد.
دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما) بازداشت کارمندان طلوع‌نیوز را «خودسرانه» خوانده و خواستار آزادی تمام کسانی شده است که توسط طا-لبان بازداشت شده‌اند. یوناما همچنین خواستار پایان‌دادن به ارعاب و تهدید علیه خبرنگاران و رسانه‌های مستقل شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا