آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

ایتلاف ملی برای نجات افغانستان:

بازداشت نظام‌الدین قیصاری عقده‌مندانه و تحریک‌آمیز است/ اگر عاجل رها نشود، انتخابات را تحریم می‌کنیم


عطا محمد نور از اعضای برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، در واکنش به بازداشت نظام‌الدین قیصاری از فرماندهان نزدیک به جنرال دوستم، گفته است که این بازداشت« عقده‌مندانه و تحریک‌آمیز» است.
آقای نور به نیابت از ایتلاف ملی برای نجات هشدار داده است که در صورت رها نشدن عاجل آقای قیصاری، انتخابات پارلمانی از سوی این ایتلاف تحریم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نور در اعلامیه‌ای نگاشته است که توطئه و دسیسه‌پردازی بر علیه شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشور به جز خرابی اوضاع و ایجاد تنش و بی‌اعتمادی، سود دیگری ندارد.
عطا محمد نور هم‌چنین گفته است:« گرفتاری يكی از فرماندهان فعال بر عليه طالبان در جلسه رسمی، نهايت غير اصولی و حركتی ناسنجيده بوده كه اعتماد و انگيزه مسئولان و فرماندهان را به شدت كاهش می‌دهد.»
آقای نور هم‌چنان از حکومت وحدت ملی خواسته است که بدون ضياع وقت سرنوشت آقای قیصاری را معلوم کرده و وی را آزاد کند.
این عضو برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، هم‌چنان هشدار داده که در صورت بی‌اعتنائی حکومت وحدت ملی، ایتلاف نجات در تمام ولايات تحت نفوذ خويش تظاهرات مدنى تشكيل داده و انتخابات پيش رو را تحريم خواهد کرد.
گفتنی است که هواداران آقای قیصاری امروز با تجمع گسترده در مرکز ولایت فاریاب دست به اعتراض زده و از دولت خواسته‌اند که وی را هرچه زودتر آزاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا