آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانجهانمنطقه

بازدید فرمانده سنتکام از مناطق مرزی افغانستان و پاکستان

خبرگزاری دید: جنرال مایکل اریک کوریلا فرمانده سنتکام در دیدار با جنرال عاصم منیر، رییس ستاد ارتش پاکستان ضمن گفتگو در مورد تلاش های ضدتروریسم و مشارکت پایدار نظامی بین دو کشور از مناطق مرزی افغانستان و پاکستان دیدار کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هدف دیدار این مقام نظامی آمریکایی و پاکستانی را از بازدید مناطق مرزی افغانستان و پاکستان، تلاش های ضد تروریسم و مشارکت و همراهی نظامی بین نیروهای مسلح دو کشور به شکل پایدار عنوان کرد.

همچنین در این سفر، دو طرف پیرامون رزمایش دریایی اخیر ، نقش مشترک در حل چالش های امنیتی و مسئولیت های فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفتگو کردند.

این دیدار درحالی صورت می گیرد که چندی پیش  شیرافضل مروت، عضو مجلس ملی پاکستان و عضو حزب تحریک انصاف در پارلمان پاکستان از واگذاری دو پایگاه نظامی پاکستان به آمریکا نزدیک مرزهای افغانستان و ایران خبر داده بود. هرچند سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، این ادعا را رد و گفت که اسلام آباد برنامه ای برای واگذاری پایگاه نظامی به پاکستان ندارد.

از طرف دیگر، این سفرها در راستای تحقق اهداف منطقه ای امریکا است امری که گمانه واگذاری پایگاه نظامی به آمریکایی ها را تقویت کرده است. چراکه با خروج آمریکا از افغانستان این کشور به دنبال پایگاه هایی برای دسترسی به افغانستان و کنترل این کشور است. به طوری که گشت زنی هوایپماهای بی سرنشین طی ماه های گذشته در افغانستان را می توان در همین راستا درنظر گرفت.

این درحالی است که حکومت سرپرست گفته بود که گشت زنی هواپیماهای بی سرنشین آمریکایی بر حریم فضایی افغانستان را تجاوز می دانیم و آن را محکوم می کنیم.

جو بایدن، پس از آنکه شهباز شریف به عنوان نخست وزیر دولت جدید شناخته شد در نامه ای به او ضمن اشاره به بحران های سیاسی، امنیتی، اقتصادی اسلام آباد این موارد را فرصتی برای نزدیک شدن دو کشور عنوان کرد. واشنگتن با تقویت روابط خود با اسلام آباد از یک سو و از سمت دیگر تقویت دا/عش و ناامن سازی منطقه به دنبال حفظ نفوذ خود در منطقه به ویژه در افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا