آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

بازدید مسئولان سرپل از کوهستانات و بلخاب:

پاکسازی روستاها از وجود طالبان و پیوستن ۱۵۰ طالب به پروسه صلح
۱۵۰ تن از مخالفان مسلح که پیش از این عضویت گروه طالبان را در ولایت سرپل و ولایت‌های همجوار آن داشتند، به صلح پیوستند.

به گزارش خبرگزاری دید، روز پنج‌شنبه (۱۷ میزان) عبدالقادر آشنا والی سرپل، جنرال هیبت‌الله علی‌زی فرمانده سپاه ۲۰۹ شاهین، غلام جیلانی ابوبکر فرمانده پولیس سرپل و عبدالمجید عظیمی رییس امنیت ملی سرپل، به ولسوالی بلخاب رفته و ضمن بازدید و بررسی محلات متذکره، در برنامه خوش‌آمدگویی مخالفان مسلحی که به تازگی به صلح پیوسته‌اند، اشتراک کردند.

این ۱۵۰ مخالف مسلح باشندگان ولایت سرپل هستند که پیش از این عضویت گروه طالبان را داشتند. اکنون آن‌ها به صلح پیوسته‌اند. برنامه خوش‌آمدگویی این ۱۵۰ مخالف مسلح در منطقه ترپچ ولسوالی بلخاب سرپل برگزار شد.
عبدالقادر آشنا والی سرپل که در این برنامه صحبت می‌کرد، گفت: امروز بسیار خوشحالم که این تعداد از هموطنان ما با درک حقانیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان و نیروهای امنیتی دست از خشونت و برادرکشی برداشته و به صلح پیوستند.
آقای آشنا اضافه کرد: تمام مردم افغانستان از جنگ و خشونت‌ها خسته شده و همه با یک‌صدا خواهان آتش‌بس و صلح سراسری در کشور می‌باشند و امیدوارم که گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در دوحه منجر به صلح و آرامی در کشور عزیزمان افغانستان گردد.

از سویی هم، این تعداد مخالفان مسلحی که تازه به صلح پیوسته‌اند، ابراز کردند که از کارهای کرده‌شان پشیمان استند و پس از این به برادرکشی پایان می‌دهند. آنان تعهد سپردند که دیگر با طالبان کار نخواهند کرد و از دولت و مردم شان حمایت می‌کنند.
این ۱۵۰ مخالف مسلح در نتیجه تلاش‌های مقام ولایت سرپل، قول اردوی ۲۰۹ شاهین، ریاست امنیت ملی سرپل، ولسوالان بلخاب و کوهستانات و برزگان محلی این ولایت به صلح پیوستند.
همچنان در این برنامه، شماری از بزرگان محلی ولسوالی بلخاب که در پیوستن این ۱۵۰ مخالف مسلح نقش داشتند، از سوی مقامات ولایت سرپل تقدیر و تمجید شدند.
گفتنی است که مناطق کاشان و اسمیدان، از مربوطات ولسوالی کوهستانات سرپل از وجود گروه‌های مخالف دولت پاک‌سازی شده است. والی سرپل دستور داد که پس از این مقر ولسوالی کوهستانات در منطقه کاشان و اسمیدان ایجاد گردد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا