آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

بازرگانان: اگر اختطاف‌ها پایان نیابد، سرمایه‌های‌مان را خارج می‌کنیم

خبرگزاری دید: شماری از بازرگانان و مسئولان امارت اسلامی در یک نشست مشورتی در کابل می‌گویند که امنیت بازرگان تامین شود زیرا سکتور خصوصی ستون اصلی نظام اقتصادی کشور است.

رسول شهزاد-کابل
یوسف مسلمیار از برگزار کنندگان، هدف این برنامه را ایجاد روابط خوب میان دولت و سکتور خصوصی عنوان کرد و گفت که رسانه‌ها باید در بازتاب دستاوردها و موارد مثبت با دولت همکاری کنند.
آقای مسلمیار افزود که رسانه‌های خارجی یک تصویر اشتباه را از دولت افغانستان نمایش می‌دهند، زیرا آن‌ها نمی‌خواهند که در افغانستان یک حکومت اسلامی شکل بگیرد.
وی همچنان گفت که سکتور خصوصی یکی از پایه‌های اصلی نظام اقتصادی کشور است و مشکلاتی که در این خصوص از دولت پیشین به جا مانده، از بین برده شود.
از سوی دیگر معین سمکنی نماینده بازرگانان گفت که «امارت اسلامی» باید امنیت تاجران کشور را تامین کند و به زودترین وقت به اختطاف‌ها پایان داده شود در غیر آن تمام تاجران سرمایه‌های شان را از کشور خارج خواهند کرد.
آقای سمکنی افزود که «امارت اسلامی» باید زمینه صدور ویزای ده ساله به تجار ملی را فراهم کند تا در صادرات و واردات دچار مشکل نشوند.
از سویی هم، مولوی ابراهیم سرپرست فرماندهی پولیس کابل به مسئولان سکتور خصوصی تعهد سپرد که در قسمت تامین امنیت جان بازرگانان تلاش خواهند کرد و به کسی اجازه نمی‌دهند که تاجران را اختطاف کند.
آقای ابراهیم افزود که در ۲۰ سال گذشته حکومت زمینه را برای بازرگانان به جهنم مبدل کرده بود ولی بعد از این فرماندهی پولیس کابل همکار سکتور خصوصی خواهد بود.
در همین حال، محمد یوسف همت یکی از بازرگانان گفت که امارت اسلامی باید زمینه مساوات و برابری را در توزیع محصولات کشور فراهم کند و اگر محصولات و منابع کشور به درستی مدیریت شود به صادرات نیاز نیست.
آقای همت همچنان گفت که یکی از چالش‌های بزرگ که سد راه تاجران قرار دارد بحث امنیتی است و اگر امنیت تاجران تامین شود اقتصاد کشور رشد خواهد کرد و زمینه خودکفایی نیز فراهم خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا