آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بازرگانان ایرانی به سرمایه گذاری در افغانستان تمایل دارند

خبرگزاری دید: معاونیت سیاسی نخست‌وزیر طا-لبان از دیدار برخی بازرگانان ایرانی با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزرا خبر داده و می‌گوید که آن‌ها به سرمایه گذاری در افغانستان علاقه دارند.


معاونیت سیاسی ریاست وزرا روز چهارشنبه(۲۳ قوس) به نقل از بازرگانان ایرانی گفته است که آن‌ها به زودی با سرمایه ابتدایی ۱۰۰ میلیون دالری کارخانه‌های تولیدی در افغانستان ایجاد خواهند کرد.
در این دیدار‏، بازرگانان ایرانی در صحبت‌های خود گفته‌اند که می‌خواهند در افغانستان با سرمایه ابتدایی ۱۰۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری نمایند و شماری از کارخانجات تولیدی را فعال سازند.
همچنین این بازرگانان ایرانی افزوده‌اند که آنان می‌خواهند با بازرگانان افغان یک شرکت بزرگ بسازند و در افغانستان در زمینه‌های معادن و صنعت سرمایه‌گذاری نمایند.
از سویی هم، مولوی عبدالکبیر ضمن تشکر از آنان، گفته است که امارت اسلامی از تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کند و هرگونه تسهیلات را برای آنان فراهم می‌سازد.
وی همچنین اضافه کرده است که تمام سرمایه‌گذاران بدون ترس و نگرانی می‌توانند در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند و امارت اسلامی هر نوع امنیت آنان را تضمین می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا