آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

باشندگان میمنه: فاریاب سقوط می‌کند

شماری از باشنده‌گان ولایت فاریاب، می‌گویند که از گسترش ناامنی‌ها در این ولایت به ستوه آمده‌اند. این باشندگان ولایت فاریاب نگران آن هستند که با ادامه ناامنی‌ها و عدم توجه حکومت به این موضوع، ولایت فاریاب به زودی به دست مخالفان مسلح سقوط خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، آنان که روز دوشنبه در اعتراض به ناامنی‌ها در دفتر ساحوی کمیسیون حقوق‌بشر در شمال کشور تجمع کرده بودند، هشدار دادند که اگر حکومت از برای تامین امنیت در این ولایت برنامه‌های اثرگذاری را به اجرا نگذارد، این ولایت به دست طالبان سقوط خواهد کرد.
به باور آنان، بخش‌های زیادی از ولایت فاریاب تحت کنترول طالبان است و شمار زیادی از خانواده‌ها در اثر نبردهای میان نیروهای دولتی و طالبان بی‌جا شده‌اند.
فدامحمد فرزام یکی از این معترضان گفت:« حملات طالبان پی در پی اجرا می‌شود، پاسگاه‌ها سقوط می‌کند، به آتش کشیده می‌شود. متأسفانه در ماه رمضان به‌گونه فجیع، خصوصاً نیروهای خیزش‌های مردمی سلاخی می‌شود.»
این معترضان می‌گویند در نبردهای پسین، طالبان در ولسوالی‌های پشتون‌کوت و خواجه سبزپوش مرتکب جنایت‌های بشری شده‌اند.
این معترضان می‌گویند که در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری گذشته بیش از ۳۵۰ هزار نفر در ولایت فاریاب در انتخابات شرکت کرده بودند، اما امسال ۱۹۹مرکز رأی‌دهی بسته است و تنها ۳۹ مرکز فعال است که شمار زیادی از مردم در این ولایت از حق رأی‌شان محروم خواهند شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا