آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

باشندگان ۲۰ ولایت خواستار « آتش‌بس» شدند!


افراد ملکی در بیشتر از ۲۰ ولایت کشور، از طالبان مسلح خواستند تا به حرمت ماه رمضان «آتش‌بس» کنند.
باشندگان ولایت‌های متذکره، این خواست را در مصاحبه با نمایندگان گروه دادخواهی و حفاظت از افراد ملکی ابراز داشتند.
به گزارش خبرگزاری دید، گروه دادخواهی وحفاظت از افراد ملکی (CPAG) که متشکل از نهادهای مدنی است، برای حفاظت و عدالتخواهی افراد ملکی فعالیت دارد که به سطح کشور ارقام تلفات و جراحات افراد ملکی را جمع‌آوری می‌کند که این بار، خواست متذکره مردم را در محراق توجه قرار داده است.
اداره «سیپگ» در ولایت‌های ناامنی چون هلمند، کندهار، زابل، ارزگان، فراه، هرات، غور، غزنی، لوگر، وردک، پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار، کندز، سرپل، فاریاب و برخی ولایت‌های دیگر، با مردم مختلف گفت‌وگو نموده که در خلال این گفت‌وگوها، از طالبان خواسته شده که به حرمت ماه رمضان، از جنگ دست کشیده و به مصئونیت افراد ملکی توجه نمایند.
«سیپگ» در یک ماه گذشته، در ۲۲ ولایت کشور با ۶۳۱ تن گفت‌وگو نموده و آن‌ها طی این گفت‌وگوها به یک صدا از طرف‌های درگیر جنگ خواسته‌اند تا در ماه رمضان، از کشتار افراد ملکی اجتناب ورزند.
گروه دادخواهی و حافظت از افراد ملکی، با خانواده‌های قربانیان که زنان، موسفیدان، شاهدان عینی رویدادها و متنفذین قومی در آن شامل‌اند، مصاحبه انجام داده است.
قرار معلومات «سيپگ»، تلفات و جراحات افراد ملکی با گذشت هر روز افزایش می‌یابد و طرف‌های درگیر در جنگ، به عدم رعایت قوانین بشردوستانه متهم شده‌اند و این بار از نهادهای جهانی، ملل متحد، رسانه‌ها و سران قومی تقاضا می‌کنند که این صداى افراد ملکی را به گوش طالبان و گروه‌های دیگر درگیر در جنگ برساند؛ گروه‌های متذکره در جریان درگیری، به زندگی افراد ملکی توجه نمی‌کنند، بر آن‌ها باید فشار وارد نمایند تا در ماه رمضان از جنگ کناره گیری کنند.
گفتنی است که هم‌اکنون بیش از ۲۰ گروه مسلح با حکومت درگیر جنگ است و برخی از فعالان و آگاهان امور، گسترش جنگ را ناشی از بی‌کفایتی سران حکومت وحدت ملی می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا