آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهدسته بندی نشده

بالاحصار کابل بازسازی می‌شود

ریاست جمهور اعلام نمود که بخش‌های تاریخی بالاحصار کابل با کمک مالی هند و از سوی بنیاد انکشافی آقاخان مرمت می‌شود. تفاهمنامه این پروژه میان سفیر هند در افغانستان و نماینده دیپلماتیک شبکه انکشافی آقاخان امضا شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری اعلام کرده است که تفاهمنامه تحکیمات و مرمت‌کاری بخش‌های تاریخی بالاحصار کابل میان سفیر هند در افغانستان و نماینده دیپلماتیک شبکه انکشافی آقا خان به امضا رسید.
وینی کمار سفیر هند در افغانستان گفته است که بالاحصار کابل یکی از بناهای تاریخی افغانستان است و هند در راستای بازسازی و احیای مجدد بناهای تاریخی با افغانستان همکاری می‌کند. او افزوده است که هند خواهان افغانستان صلح آمیز، مرفه و مترقی است و ابراز امیدواری کرده است که این پروژه موفقانه به پایه اکمال برسد.
شهیره زاده هرجی نماینده دیپلماتیک شبکه انکشافی آقا خان نیز گفته است که بخش فرهنگی این شبکه در قسمت بازسازی و مرمت بناهای تاریخی در مرکز و ولایات افغانستان فعالیت دارد و پروژه های مختلف در این عرصه در جریان است.
رییس جمهور غنی نیز که در مراسم امضای این تفاهمنامه حضور داشت، ابراز امیدواری کرده است که بالاحصار دوباره به ساحه مهم جاذبه فرهنگی و تاریخی افغانستان مبدل شود. غنی افزوده است که بناهای تاریخی، گذشته پر افتخار افغانستان را بازگو می‌کند و احیای این بناها نه تنها ارتباط با گذشته را نشان می‌دهد، بلکه تصویری از عظمت این سرزمین را برای نسل‌های آینده انتقال می‌دهد.
رییس جمهور غنی هند را همکار خوب افغانستان در زمینه کارهای عمرانی خوانده است. علاوه بر این هند یکی از کشور های بزرگ کمک کننده به افغانستان و همکار تجاری افغانستان می‌باشد.
افغانستان و هند سالانه به حجم حدود ۵۰۰ میلیون دالر تجارت دارند. این کشور از سال ۲۰۰۱ میلادی بیش از دو میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا