آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ عامه

بامیان، مقصد گردشگران با کم‌بود امکانات دست و پنجه نرم می‌کند

ولایت بامیان با داشتن آب و هوای مطبوع، چشم‌انداز زیبا، دریاچه‌های دل‌انگیز بند امیر، مکان‌های تاریخی و مهم‌تر از همه بوداهای غول‌پیکر که نزدیک به پنج دهه پیش مقصد محبوب گردشگری بود، با بازگشت آرامش تمام تلاش خود را به کار گرفته تا عنوان سیاحتی خود را دوباره به دست آورد.

بامیان، مقصد گردشگران با کم‌بود امکانات دست و پنجه نرم می‌کند

به نقل از شینهوا، ولایت بامیان افغانستان که زمانی مقصد محبوب برای گردشگران بود، به‌تدریج از عواقب پسا جنگ مسیر بهبود را در پیش گرفته تا گردشگران را جذب کند، اما کمبود اقامت‌گاه به مشکل جدی تبدیل شده است.
مولوی سیف‌رحمان محمدی رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان می‌گوید: بیش از ۶۰ هزار گردشگر در سه ماه گذشته از بامیان دیدن کرده‌اند. در روزهای اخیر تعداد بازدیدکنندگان در حال افزایش است، زیرا روزانه ۶۰۰ گردشگر از منطقه بوداهای غول‌پیکر بازدید می‌کنند.
محمدی می‌گوید که در تعطیلات سه روز عید قربان که روز دوشنبه پایان یافت، تعداد بازدیدکنندگان روزانه از بامیان از مرز ۱ هزار نفر گذشت.
با این حال، این ولایت کوهستانی هنوز پذیرای گردشگران و مهمانان به طور کافی نیست، زیرا هوتل‌ و استراحت‌گاه‌های کمی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.
عبدالشاه که به تازگی از بامیان بازدید کرده است، می‌گوید بسیاری از گردشگران هفته گذشته به دلیل کم‌بود اقامت‌گاه مجبور به خوابیدن در داخل موترهای خود یا در هوای آزاد شدند.

این پسر ۲۳ ساله همراه با نامزدش از شهر مزارشریف در شمال افغانستان آمده و اظهار تاسف می‌کند که امکانات ضعیف مشکلی برای توسعه صنعت گردشگری در این ولایت است.
به گفته سید اسماعیل، یکی از مسئولان پارک ملی بند امیر، گردشگری در حال رونق است زیرا روزانه ۵۰۰ موتر و وسیله نقلیه، گردشگران را به دریاچه‌های زیبای بند امیر می‌آورد و حدود ۴۰ هزار گردشگر از جمله خارجی‌ها از پارک ملی بند امیر بازدید کرده‌اند.
اسماعیل می‌افزاید: حدود ۴۰ هزار گردشگر از عید فطر که در اوایل ماه می آغاز شد، از دریاچه‌های بند امیر بازدید کرده‌اند و همه روزه از هزاران مهمان در اینجا میزبانی می‌کنیم.
سید میلاد یکی دیگر از بازدیدکنندگان بند امیر نیز از سفرش به بامیان ابراز خوشحالی کرده و می‌گوید: من قبلاً اینجا شنا می‌کردم و واقعاً از آب شیرین و هوای تازه اینجا لذت بردم.
زهرا، باشنده کابل می‌گوید: من هنگام بازدید از بسیاری مناظر طبیعی و آثار تاریخی، واقعاً عاشق فضای سبز و دوستانه این محیط آرام هستم، اما صنعت گردشگری توسعه نخواهد یافت مگر اینکه مسئولان برای پذیرش گردشگران تسهیلاتی ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا