آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

بانوان بایسکل‌سوار بامیانی تقدیر شدند

دو بانوی که در مسابقات بایسکل‌رانی که بین سه ولایت بلخ، بامیان و کابل برگزار شده بود، از سوی مقامات حکومتی بامیان تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دید، این مراسم که پس از چاشت روز گذشته در دفتر کمیسیون حقوق بشر با حضور مقامات محلی در این ولایت برگزار شده بود، از دو بانویی که توانستند مقام اول و سوم را در مسابقات بایسکل‌رانی آن خود کنند، تقدیر شد.

ابراهیم احمدی، یکی از فعالان مدنی در ولایت بامیان، این ولایت را یکی از ولایت‌های پیشگام در عرصه‌های مختلف ورزشی عنوان کرده، گفت: ولایت بامیان یکی از ولایت‌هایی است که بر تبعیضات جنسیتی پایان داده و نه تنها مردان، بلکه زنان نیز می‌توانند در رشته‌های مختلف ورزشی اشتراک کنند.

عبدالرووف شایان، به نمایندگی از کمیسون حقوق بشر در ولابت بامیان، ورزش را نماد شعور و عقلانیت در جامعه عنوان کرده، گفت: ورزش یکی از ابعاد اساسی در زندگی بود و یکی از راهای تداوی شماری زیادی از امراض است.

از سوی دیگر، محمد طاهر زهیر، والی بامیان، مردم بامیان را مردم ورزش‌دوست عنوان کرده، می‌گوید: انکشاف در رشته‌های مختلف ورزشی یکی از شاخصه‌های مهم در حکومت‌داری خوب است.

وی افزود: آنچه را که بامیانی‌ها باید بر آن تاکید داشته باشند، ارزش‌های فرهنگی حاکم در جامعه بوده و تاریخ کهن و پربار تاریخ‌شان را پاس دارند.

گفتنی است که مسابقه بایسکل‌رانی بین چند ولایت، در پایتخت کشور با شعار«ما حکومت‌داری خوب می‌خواهیم» برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا