آخرین اخبارافغانستانسیاست

بانک مرکزی: تصمیم امریکا در مورد ذخایر ارزی افغانستان ناعادلانه است

خبرگزاری دید: بانک مرکزی افغانستان می‌گوید که تصمیم امریکا در باره تخصیص بخشی از ذخایر کشور به قربانیان حملات ١١ سپتمبر ناعادلانه است و هرگز آن را نمی‌پذیرد.

بانک مرکزیبانک مرکزی روز گذشته در اعلامیه‌ای گفته است که مالک اصلی ذخایر ارز این بانک مردم افغانستان است و این ذخایر مربوط به حکومت‌ها، احزاب و گروه‌‍‌‌ها نیست.
این بانک مسدودکردن ذخایر ارزی افغانستان و اختصاص آن به اهداف غیر مرتبط را «ناعادلانه» دانسته و گفته است هیچ‌گاه نمی‌پذیرد که ذخایر ارزی افغانستان تحت نام غرامت یا کمک‌‎های بشری در اختیار دیگران قرار داده شود.
بانک مرکزی اضافه کرده که ذخایر ارزی افغانستان به‌ منظور تطبیق سیاست پولی، تسهیل تجارت با جهان و استحکام نظام مالی و بر حسب قانون و مقررات استفاده می‌شود.
این بانک در ادامه گفته که ذخایر ارزی افغانستان با درنظرداشت اهداف مشخص، مطابق به معیارهای پذیرفته‌شده جهانی مدیریت می‌‎شود و بخشی از آن در امریکا سرمایه‌گذاری شده تا با حفظ مصئونیت آن، در صورت نیاز جهت رسیدن به اهداف تعیین شده، در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد.
گفتنی است که جو بایدن رییس جمهور امریکا با امضا کردن فرمان اجرایی بخشی از ذخایر ارزی افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حملات ١١ سپتمبر به عنوان غرامت تخصیص داده که واکنش‌ گسترده مردم افغانستان را برانگیخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا