آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بانک مرکزی مقدار پرداخت پول از حساب مشتریان بانک‌های خصوصی را افزایش داد

خبرگزاری دید: بانک مرکزی به بانک‌های خصوصی اجازه داده که پس از این مقدار بیشتری ارز به مشتریان دارای حساب شخصی پرداخت کنند.

بانک مرکزی عصر روز دوشنبه (۱۴ حمل) با نشر اطلاعیه‌ای گفته است که این تصمیم به هدف سهولت برای مشتریان بانک‌ها اتخاذ شده است.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی، پس از این دارند‌گان حسا‌ب‌های دالری می‌توانند ۶۰۰ دالر امریکایی در هفته و ۲ هزار دالر در ماه از حساب‌های‌شان بردارند، در حالی که این رقم قبلاً به ۴۰۰ دالر در هفته و ۱ هزار و ۲۰۰ دالر در ماه می‌رسید.

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است که مشتریان بانک‌ها با داشتن حساب‌های افغانی می‌توانند مبلغ ۵۰ هزار افغانی در هفته از حساب‌های‌شان بردارند و ماهانه نیز این مبلغ از ۱۰۰ هزار افغانی به ۲۰۰ هزار افغانی افزایش یافته است.

بانک مرکزی همچنان به دارند‌گان حساب‌های شرکتی بانک‌ها اجازه داده که پس از این می‌توانند مبلغ ۴۰ هزار دالر امریکایی از حساب‌های‌شان بردارند، در حالی که این مبلغ قبلاً ۲۵ هزار دالر بود.

بانک مرکزی به دارندگان حساب‌های بانکی که پس از ۱۲/۸/۱۴۰۰ به حساب‌های‌شان پول اضافه کرده‌اند و یا پس از این اضافه می‌کنند گفته که می‌توانند هر زمانی که خواسته باشند تمام پول‌های خود را از حساب‌شان بردارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا