آخرین اخباراسلایدشو

باودن، از احتمال بروز فاجعه انسانی در افغانستان خبر داد

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان، اعلام کرد که نگرانی از احتمال فاجعه انسانی در افغانستان وجود دارد و باید کمک‌های بیشتری به افغانستان شود.
مارک باودن، هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در افغانستان در گفت‌وگو با مرکز خبری سازمان ملل اظهارداشت، که باید کمک‌های بیشتری به آوارگان داخلی صورت گیرد، همچنین درباره فقرزدایی نیز تمرکز شود.
وی تصریح کرد که جنگ افغانستان در حال فراموش‌شدن است و نگران غیرنظامیان هستم.
مارک باودن، خاطرنشان کرد که براساس آمار هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳ هزار و ۴۸۰ غیر نظامی کشته و ۷ هزار و ۹۲۰ تن دیگر هم زخمی شده‌اند.
به نقل از تسنیم، عضو ارشد سازمان ملل در افغانستان، تاکید کرد که این افزایش در تعداد کشته و زخمی‌ها به دلیل افزایش حملات هوایی، درگیری‌ها، حملات طالبان و حملات گروه تروریستی داعش در این کشور بوده است.
باودن، اظهار داشت: نگرانی از احتمال فاجعه‌انسانی در این کشور وجود دارد.
وی همچنین تصریح کرد، که تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از نیم‌میلیون افغانستانی، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و در پی پناه‌گاه بوده‌اند.
اوایل سال‌ جاری میلادی«استفان اوبراین» معاون دبیرکل سازمان ملل، در امور بشردوستانه و کمک‌رسانی اعلام کرده بود که مهاجران داخلی، بازگشت پناه‌جویان، همچنین سوء تغذیه، کمبود خدمات بهداشتی و افزایش درگیری‌ها در افغانستان، وخامت بحران انسانی در این کشور را تشدید کرده‌است.
براساس آمارها، ۲٫۷ میلیون انسان در افغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند که یک‌میلیون از این تعداد را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند. به ۳۵ درصد از این کودکان رسیدگی می‌شود و ۲۵ درصدشان درمان می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا