آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

بایدن: با کشته شدن الظواهری عدالت اجرا شد

خبرگزاری دید: جو بایدن رییس جمهور امریکا طی سخنانی از کاخ سفید کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده را تایید کرد.


جو بایدن رییس جمهور امریکا ساعاتی قبل با ایراد سخنرانی در کاخ سفید عملیات برای از بین بردن رهبر القاعده را موفقیت‌آمیز خواند.
بایدن گفت: روز یکشنبه ایالات متحده با هدایت من یک حمله هوایی را با موفقیت در کابل، افغانستان انجام داد که ایمن الظواهری امیر القاعده را کشت.
وی با بیان این‌که وعده‌ای به مردم امریکا داده مبنی بر این‌که عملیات‌های ضد تروریزم موثری را در افغانستان و فراتر از آن انجام خواهد داد، افزود: ما این کار را انجام دادیم.
بایدن با ستایش از این حمله بیان داشت: ایمن الظواهری رهبر القاعده در یک حمله هوایی در کابل کشته شد. عدالت به اجرا درآمد. فرقی نمی‌کند که چقدر طول می‌کشد، فرقی نمی‌کند که کجا پنهان شده‌اید، اگر تهدیدی علیه مردم ما باشید، ایالات متحده شما را پیدا خواهد کرد و از بین خواهد برد.
رییس جمهور بایدن در مورد الظواهری گفت که او دیگر هرگز نمی‌تواند افغانستان را به پناه‌گاه امن تروریزم تبدیل کند زیرا او (ظواهری) دیگر نیست و امریکا اطمینان حاصل می‌کند که چیز دیگری نیز اتفاق نیفتد.
بایدن از ظواهری به عنوان معاون بن لادن یاد کرد و گفت که او در حملات تروریستی ١١ سپتمبر دست داشت و ۲ هزار و ۹۷۷ نفر را در خاک امریکا کشت.
در همین حال، یک مقام دولت بایدن گفته است که در سال جاری آن‌ها دریافتند که فامیل الظواهری – همسر، دختر و کودکانش – به یک خانه امن در کابل منتقل شده‌اند.
وی افزود: سپس ما ظواهری را با لایه‌های مختلف اطلاعاتی در مکانی در کابل شناسایی کردیم. عادت ایستاده شدن این رهبر تروریستی بر بالای بالکن خانه باعث شد امریکا او را مشاهده کرده و هویتش را شناسایی کند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز حمله هوایی در کابل را تأیید کرده است.
گفتنی است که ایمن الظواهری در آستانه یک سالگی خروج پر هرج و مرج ایالات متحده از افغانستان کشته می شود. پیش از این گزارش ها حاکی از آن بود که امریکا به دنبال چگونگی مدیریت سالگرد خروج آشفته اش از افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا