آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

بایدن: بزرگ‌ترین تهدید القاعده یا داعش قرار نیست از افغانستان باشد

جو بایدن رییس جمهور امریکا به تازگی در سخنرانی خود گفته است که قرار نیست بزرگ‌ترین تهدید و احتمال حمله از سوی القاعده یا داعش از افغانستان باشد، بلکه از پنج منطقه دیگر در جهان است.

جو بایدن رییس جمهور امریکا به تازگی در سخنرانی خود گفته است که قرار نیست بزرگ‌ترین تهدید و احتمال حمله از سوی القاعده یا داعش از افغانستان باشد، بلکه از پنج منطقه دیگر در جهان است.
به نقل از کاخ سفید، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده روز گذشته در سخنرانی خود به اعضای خدماتی و خانواده‌های آن‌ها در ویرجینیا گفته است که همزمان با کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان، واشنگتن در حال بازسازی توانایی‌ها و قابلیت‌هایی است که این امکان را می‌دهد تا در صورت بازگشت القاعده به افغانستان، آن‌ها را نابود کند.
بایدن: با هدف واضح به افغانستان رفتیم: برای گرفتن افرادی که در ۱۱ سپتمبر به ما حمله کردند و جلوگیری از القاعده برای استفاده از افغانستان به عنوان پایگاه حمله به امریکا در آینده. برای رسیدن به این هدف – شما به این هدف رسیدید. همه ساله، اعزام پس از اعزام، نیروهای امریکایی تهدیدات تروریستی را از طریق برخی از نابخشودنی‌ترین بخش‌های کره زمین دنبال کردند.
وی با بیان این که لذت حضور در هر نقطه افغانستان، از پایگاه‌های نظامی تا دره‌ کنر تا جنوب و تمام مزارع خشخاش را داشته و از آن به عنوان «چشم‌انداز متروک» یاد کرده است.
بایدن با یادآوری عملیات‌های نیروهای امریکایی طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان، خطاب به اعضای خدماتی گفته است:‌ و شما هرگز منصرف نشدید تا که حق اسامه بن لادن را دادید.
رییس جمهور امریکا با اشاره به روند خروج نیروهای امریکایی بیان داشت: و اکنون، همان‌طور که عقب‌نشینی می‌کنیم، ما روی کار فوری بازسازی قابلیت‌ها متمرکز هستیم که به ما این امکان را می‌دهد در صورت بازگشت القاعده به افغانستان، آن‌ها را نابود کنیم – اما روی تهدیدی که پراکنده شده است، متمرکز هستیم.
وی همچنین افزوده است: قرار نیست بزرگ‌ترین تهدید یا احتمال حمله از سوی القاعده یا داعش از افغانستان باشد؛ این (تهدید) از پنج منطقه دیگر جهان خواهد بود که به طور قابل توجهی القاعده و ساختارهای سازمانی، از جمله داعش در آن حضور بیشتر دارد.
این اظهارات را بایدن در حالی مطرح کرده است که نظامیان امریکایی روند خروج را از افغانستان تسریع کرده و قرار است زودتر از موعد تعیین‌شده از این کشور بیرون شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا