آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

بایدن در حالی که دادگاه کیفری لاهه را به رسمیت نمی‌شناسد، از حکم علیه پوتین استقبال کرد

خبرگزاری دید: رییس جمهور امریکا تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی لاهه را برای صدور حکم بازداشت ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مبتنی بر جنایات جنگی در اوکراین موجه دانست. دولت امریکا اما دادگاه لاهه را به رسمیت نمی‌شناسد.

به نقل از صدای آلمان، جو بایدن روز جمعه (۱۷ مارچ /۲۶ اسفند) در واکنش به حکم بازداشت دیوان بین‌المللی لاهه (ICC) به خبرنگاران گفت تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی موجه است و این دیوان استدلال‌های بسیار قوی دارد.

دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه حکم بازداشت ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهوری ۷۰ ساله روسیه را به اتهام جنایات جنگی در اوکراین صادر کرد. دادستان دیوان کیفری بین‌المللی لاهه تصمیم خود را مستقلاً بر اساس اسنادی که در دسترس دارد اتخاذ کرده است.

ایالات متحده امریکا ولی خود دیوان کیفری بین‌المللی لاهه را به رسمیت نمی‌شناسد زیرا تحقیقات بین‌المللی در مورد سربازان امریکایی مستقر در خارج از کشور را رد می‌کند.

وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که این کشور همچنین به این نتیجه رسیده است که نیروهای روسی در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

دیوان کیفری بین‌المللی می‌گوید که رییس دولت روسیه شخصاً مسئول خارج کردن غیرقانونی کودکان اوکراینی از مناطق اشغالی اوکراین و انتقال آن‌ها به فدراسیون روسیه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا