آخرین اخبارجهانسیاست

بایدن رسماً «آنتونی بلینکن» را نامزد وزیر خارجه امریکا معرفی کرد

جو بایدن رییس‌ جمهور منتخب ایالات متحده امریکا، روز دوشنبه(۳ قوس) آنتونی بلینکن را رسماً به‌عنوان وزیر امور خارجه بعدی این کشور معرفی کرد.
به گزاش خبرگزاری دید، مشاوران بایدن پیش‌تر اعلام کرده‌ بودند که نخستین فهرست کابینه پیشنهادی جو بایدن روز سه‌شنبه اعلام می‌شود. این در حالی است که دونالد ترامپ، همچنان بر تقلب در انتخابات اصرار دارد و از پذیرش نتایج انتخابات سه نوامبر خودداری می‌کند.

آنتونی بلینکن ۵۸ ساله در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، به‌عنوان قائم مقام وزارت خارجه و نفر دوم این وزارتخانه در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ فعالیت کرد. پیش از آن، وی معاون مشاور امنیت ملی در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بود. وی همچنین در دوره‌ای به سمت مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون وقت رییس جمهور امریکا رسید.
پیش از این گزینه‌هایی مانند سوزان رایس و سناتور کریس کونز نیز برای این پست مطرح شده بودند.
بلینکن متولد شهر نیویارک و فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد و دانشکده حقوق کلمبیا است. وی مدت کوتاهی وکالت می‌کرد و در اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد سیاست شد و حضوری طولانی مدت در حوزه سیاست خارجی حزب دموکرات امریکا دارد. وی با بسیاری از مقام‌های سابق امنیت ملی که خواستار سرمایه‌گذاری مجدد در دیپلماسی امریکا و تعامل جهانی هستند هماهنگ است.
وی در گفت‌وگویی که در ماه اکتوبر با رویترز داشت گفت که ایالات متحده امریکا نباید نقش رهبری خود در جهان را واگذار کند و تاکید کرد که گرچه به نظر می‌رسد سخت و دشوار است اما جایگزینی آن از نظر به خطر افتادن منافع و زندگی امریکایی‌ها بسیار بدتر است.
طبق گزارش رویترز، کسانیکه با سبک مدیریت وی آشنا هستند، بلینکن را «دیپلمات دیپلمات‌ها» معرفی می‌کنند که «خوش‌بیان» است و در سیاست خارجی کاملاً تسلط دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا