آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

بایدن می‌خواهد طا-لبان را به خاطر محدودیت‌ها بر زنان مجازات کند

خبرگزاری دید: دولت بایدن در نظر دارد مقامات طا-لبان را به دلیل اعمال محدودیت‌ها بر زنان مجازات کند.

به نقل از پالیتیکو, یک مقام امریکایی گفته است که بحث بین مقامات دولت بایدن جریان دارد و مواضع به مجازات‌های پیشنهادی متفاوت بستگی دارد.

این پیشنهادها شامل تحریم‌های اقتصادی جدید و ممنوعیت‌های شدیدتر بر سفر رهبران طا-لبان به خارج از کشور و همچنین محدود کردن انواع خاصی از کمک‌های بشردوستانه به افغانستان می‌شود.

اما به گفته مقامات فعلی و پیشین، بحث در مورد مجازات طا-لبان توماس ویست نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان را در مقابل رینا امیری نماینده ویژه ایالات متحده در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان قرار داده است.

ویست با انزوای طا-لبان که ایالات متحده تلاش می‌کند با آن‌ها در مبارزه با تروریزم همکاری کند، محتاط است در حالی که امیری خواستار برخورد سختگیرانه‌تر بر طا-لبان است.

این مقام فعلی دولت بایدن گفته که این هفته جلساتی بین‌سازمانی برای بحث در مورد پاسخ ایالات متحده برنامه‌ریزی شده است، اما تصمیم‌گیری در این مورد ممکن تا هفته آینده طول بکشد.

وی افزوده که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را به عنوان بخشی از مجازات‌های خود قطع یا تغییر دهد، بعید است که شدید باشد.

در همین حال, لیزا کرتیس که در شورای امنیت ملی دولت ترامپ بر افغانستان نظارت می‌کرد، استدلال کرده که مشاوران بایدن باید از تحریم‌ها و ابزارهای دیگر برای فشار بر طا-لبان استفاده کنند.

او گفته که برای مثال، دولت بایدن می‌تواند به طور علنی با رهبران مخالفان طا-لبان تعامل داشته باشد یا سفارت افغانستان را در واشنگتن بازگشایی کند، اما تحت کنترول شخصیت‌های غیر‌طالب.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا