آخرین اخبارافغانستانسیاست

سنا:

باید مهلت ثبت نام رای‌دهندگان در ولسوالی‌ها تمدید شود

مجلس سنا از کمیسیون مستقل انتخابات می‏خواهد که زمان ثبت نام رای‌دهندگان را در ولسوالی‌ها تمدید کند تا مردم بتوانند در این روند بیشتر ثبت نام کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا روز گذشته در نشست عمومی این مجلس گفت، مدت زمانی را که کمیسیون انتخابات برای ثبت نام رای‌دهندگان در ولسوالی‌ها در نظر گرفته است بسیار اندک است و این زمان باید تمدید شود.
آقای مسلم‌یار افزود که کمیسیون انتخابات باید برای ثبت نام کنندگان در ولسوالی‌ها فرصت بیشتر بدهد تا کسی از حق رای خود محروم نشود.
روند ثبت نام رای‌دهندگان در ولسوالی‌ها به تاریخ ۲۵ ثور آغاز شد و قرار است تا هفتم جوزا ادامه یابد. اعضای مجلس سنا می‌گویند که این مدت زمانی بسیار اندک است.
فرهاد سخی، دیگر عضو سنا نیز گفته است که اگر روند ثبت نام رای‌دهندگان در ولسوالی‌ها همین گونه پیش برود مردم در این روند ثبت نام نخواهند توانست و بناءً به جای رای واقعی مردم، صندوق‌ها از آرای تقلبی پر خواهد شد.
با این همه، اعضای مجلس سنا می‌گویند که نهادهای امنیتی باید پیش از برگزاری انتخابات از تامین امنیت این روند مردم را با عملکرد شان در برابر دشمنان مطمئن می‌ساختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا