آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومت

دادستانی کل:

با بررسی۲۲۴ پرونده فساد اداری ۵۰۰ تن به دادگاه معرفی شده است

دادستانی کل می‌گوید که در سال ۱۳۹۹ در مجموع به ۱۷۹۱ قضیه جرمی که شامل قضایای فساد اداری در ادارات ملکی و نظامی در مرکز و ولایات است، رسید‌گی شده و مبلغ بیش از ۸۳ میلیون افغانی، بیش از ۳٫۵میلیون دالر و ۶۰۰ هزار یورو به حساب دولت واریز شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل امروز چهارشنبه(۶حوت) در یک کنفرانس خبری گفت که از میان ۱۷۹۱ پرونده جرمی که در سال ۱۳۹۹ به آن‌ رسیدگی شده، ۲۶۶ پرونده شامل جرایم سنگین، ۱۵۲۵ پرونده عادی فساد اداری است.
آقای رسولی در مورد متهمین این قضایا چیزی نگفت، اما تأکید کرد که از جمله‌ ۲۶۶ پرونده مربوط به جرایم سنگین فساد اداری، ۲۰۵ پرونده آن غیرنظامی و ۶۱ پرونده دیگر آن نظامی است.
سخنگوی دادستانی کل همچنان گفت که در جریان دو ماه قوس و جدی سال جاری خورشیدی، ۲۴۴ قضیه‌ فساد اداری که شامل ۵۰۰ متهم می‌باشد، نیز در این اداره ثبت و پیگیری شده است.
او گفت که این قضایا شامل ۱۰۲ پرونده از ولایات با ۲۱۸ متهم و ۱۲۲ پرونده از مرکز با ۲۸۲ متهم می‌شود. همچنان از مجموع این ۲۴۴ پرونده فساد اداری، ۷۶ پرونده نظامی است و متباقی ۱۶۸ پرونده دیگر غیرنظامی است.
جمشید رسولی افزود که براساس این ارقام، در دو ماه قوس و جدی سال روان خورشیدی، به ‌صورت اوسط در روز، ۹ نفر در پیوند به فساد اداری متهم شناخته شده‌اند.
رسولی تصریح کرد که افراد متهم در این قضایا شامل؛ معینان، والی‌ها، روسای ادارات حکومتی، اعضای پارلمان و اعضای شورای‌های ولایتی می‌باشند که به اختلاس، رشوت، سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌، قاچاق پول و جعل و تزویر اسناد متهم استند.
گفتنی است که سخنگوی دادستانی کل در گزارش سالانه این‌ نهاد، از پرونده‌های مرتبط به خشونت علیه زنان چیزی نگفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا