آخرین اخبارافغانستانسیاست

حکمتیار:

با تعلیق انتخابات مخالف هستیم/ تکت انتخاباتی معرفی می‌کنیم


گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی با مسئله تعلیق انتخابات، تغییر نظام سیاسی و قانون اساسی، ایجاد پُست نخست‌وزیری و گزینش سه معاون برای رییس جمهور مخالفت کرده و از برگزاری به موقع انتخابات در موافقت با رییس جمهور غنی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دید، گلبدین حکمتیار که امروز پنجشنبه (۲۴ عقرب) در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، با اشاره به طرح امریکا برای تعلیق انتخابات ریاست جمهوری، گفت:« من در ملاقاتی که شب گذشته با رییس‌ جمهور داشتم، به توافق رسیدیم که انتخابات ریاست جمهوری در وقت معین آن برگزار گردد. ما امیدوار هستیم که رییس جمهور به این عهد خود وفادار بماند.»
رهبر حزب اسلامی در ادامه نشست خبری خود، خاطرنشان کرده که مردم برای برگزاری انتخابات پارلمانی، هزینه سنگین مالی و جانی داده، ده‌ها کشته و زخمی در این انتخابات به جا مانده و این قربانی‌ها، به خاطر نهادینه کردن یک نظام قابل قبول برای افغانستان است.
وی با اعلام مخالفت خود با تعلیق انتخابات ریاست جمهوری، گفت:« ما به جز برگزاری انتخابات به موقع، راه‌حل دیگری برای برون‌رفت از بحران کنونی نداریم.»

رهبر حزب اسلامی گفت که با تعدادی از احزاب سیاسی به توافق رسیده‌ که در مورد انتخابات ریاست جمهوری تکت واحد داشته و نامزد واحدی را معرفی کنند.
گلبدین حکمتیار در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد که که کابینه حکومت آینده باید بر اساس نفوذ احزاب تشکیل شود.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا