آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثدسته بندی نشده

والی غور:

با جنگ و خشکسالی مواجه هستیم

والی غور در نشستی با مسئولان نهادهای دولتی و غیر دولتی کمک کننده به مردم گفت: همین حالا با دو مشکل عمده جنگ و خشکسالی مواجه هستیم که عامل اساسی فقر و بیجا شدن مردم است.

به گزارش خبرگزاری دید، غلام ناصر خاضع والی غور در این نشست افزود، غور از جمله ولایاتی است که خشکسالی سبب بیجا شدن صدها فامیل شده، فقرا و مساکین جهت زنده ماندن از ولسوالی‌ها به مرکز فیروزکوه که مرجع امید شان است، آمده‌اند.

آقای خاضع، از اجراآت و کارکردهای مؤسسات و نهادهای دولتی قدردانی نمود و گفت: فامیل‌های که تازه وارد می‌شوند و فامیل‌های که قبلاً سکنا پذیر شده تفکیک، تا پروسه کمک رسانی شفاف و عادلانه صورت گیرد.

در همین حال، عبدالرحیم رضازاده عضو شورای ولایتی غور موظف شد تا به ادارات ذیربط در قسمت شناسایی آسیب دیدگان و مستحقین ولسوالی چهارسده همکاری نماید.

از سویی هم، نهادهای غیر دولتی از دسترسی به منابع کمک رسانی به مقام ولایت غور اطمینان دادند، روند سروی تشخیص و تثبیت مستحق را در اجرای کمک‌رسانی آسیب پذیر کُند عنوان کرده و خواهان همکاری نهادهای دولتی شدند.

با این حال، باید خاطر نشان ساخت که کمیته ملی مبارزه با حوادث، تحت ریاست والی غور روی نحوه پاسخگویی و کمک رسانی، تاکنون نشست‌های مکرر انجام داده، راه‌های حل‌ سنجش، اقدام عملی صورت گرفته، با آن‌هم نسبت عمق فاجعه تا هنوز قناعت متضررین فراهم نگردیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا