آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

رحمانی:

با خروج نیروهای خارجی، افغانستان جغرافیای تروریزم می‌شود

رییس مجلس نمایندگان در در پیوند به رسانه‌ای شدن طرح دولت جو بایدن مبنی بر خروج نیروهای امریکایی به تاریخ ۱۱ سپتمبر گفته است که اگر این نیروها خارج شوند افغانستان به جغرافیای تروریزم مبدل می‌شود.


به گزارش خبرگزاری دید، میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان که امروز چهارشنبه( ۲۵ حمل) در نشست عمومی این مجلس صحبت می‌کرد، گفت با خروج نیروهای خارجی از کشور افغانستان دوباره به جنگ‌های داخلی بر می‌گردد و احتمال دارد که به جغرافیای تروریزم مبدل شود.
آقای رحمانی همچنان گفت که با خروج نیروهای امریکایی و سایر نیروهای خارجی، «احتمال برگشتن به دوران جنگ‌های خطرناک داخلی وجود دارد و افغانستان دوباره به جغرافیای تروریزم جهانی مبدل می‌شود».
آقای رحمانی افزود که ترک نیروهای خارجی و فراهم‌کردن شرایط برای ترک این نیروها از آرزوهای مردم افغانستان است، اما هنوز شرایط در کشور برای خروج آنان فراهم نشده است.
به گفته‌ او، نیروهای خارجی در افغانستان هنوز به مأموریتی که برای حضورشان تعریف کرده بودند، دست نیافته‌اند. رییس مجلس نمایندگان گفت که هم‌اکنون جنگ در افغانستان جریان دارد و برای تأمین هزینه‌ جنگ «تروریستی»، مواد مخدر هنوز تولید و قاچاق می‌شود.
با این حال، او تأکید کرد: «توقع داریم که ترک نیروهای بین‌المللی از افغانستان مشروط به شرایط مناسب شامل امنیت، ثبات، صلح و تحقق دموکراسی شود؛ در غیر آن، تجربه‌ تلخ گذشته تکرار خواهد شد».
اخیراً دولت امریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور به تاریخ ۱۱ سپتمبر از افغانستان خارج خواهد شد؛ تاریخی که در سال ۲۰۰۱ القاعده به امریکا حمله کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا