آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمعدلی قضایی

با دستور رهبر طا-لبان، حکمتیار از محل اقامتش اخراج شد

خبرگزاری دید: ملا هبت الله آخوند زاده  رهبر گروه طا-لبان با صدور حکمی، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی را از اقامتگاه و دفترش به دلیل این که ملکیت‌های دولتی هستند، بیرون کرد . طا-لبان وی را به غصب زمین دولتی متهم کرده، ولی استدلال حکمتیار این بوده که براساس توافق حکومت پیشین در این ملکیت‌ها اقامت داشته است.

به نقل از رسانه‌ها ؛ دستور تخلیه خانه حکمتیار را هبت‌الله آخندزاده، رهبر طا-لبان صادر کرده و اجرایی کردن آن به عهده عبدالحکیم شرعی، وزیر عدلیه این گروه بوده است.

منابع نزدیک به رهبر حزب اسلامی روز گذشته ( ۵ حمل)  از محاصره دفتر و محل اقامت آقای حکمتیار توسط گروه طا-لبان خبر دادند. به دنبال نشر این خبر شام گذشته ( ۵ حمل) کریم امین عضو رهبری حزب اسلامی خبر داد که آقای  حکمتیار مجبور به ترک محل اقامت و کارش شده است.

این کشمش ها در حالی خبر می رسید که طا-لبان مدعی شدند محل بودوباش آقای حکمتیار متعلق به وزارت دفاع می باشد.

در همین حال صبح امروز (۶ حمل) حبیب‌الرحمن حکمتیار، پسر گلبدین حکمتیار در صفحه ایکس خود نگاشت: اقامتگاه پدرش محاصره نشده، اما تایید کرده که آقای حکمتیار محل زندگی خود در کابل را تغییر می‌دهد.

حبیب‌الرحمن حکمتیار گفت:  که پس از چندین ماه بحث با مقام‌های طا-لبان، نتیجه این شد که توافق‌نامه صلح حکومت پیشین افغانستان به رهبری اشرف غنی، برای این گروه قابل قبول نیست.

پسر حکمتیار افزوده است خانه واقع در دارالامان کابل تنها چیزی بود که از توافق‌نامه دولت سابق با حزب اسلامی برای آقای حکمتیار باقی مانده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا