صحت

با سفیدی موهای تان خداحافظی کنید

از دیدگاه طب سنتی سفیدشدن موها نشانه بالا سن نمی‌باشد، بلکه عوامل مختلفی در این امر نقش دارند. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان از کمبود ویتامین B12، اختلال در عمل‌کرد تیروئید، سیگار کشیدن و کم‌خونی نیز از جمله عواملی است که باعث سفید شدن موها در سنین پایین می‌شود .
طبق نظر پزشکان طب سنتی می‌توان به مبارزه با آن‌ها رفت. رنگ‌کردن ساده‌ترین راه برای تیره‌کردن موهای سفید می‌باشد. اما در اینجا می‌خواهیم راه‌هایی را به شما پیشنهاد کنیم که با روش‌های طبیعی بتوانید با موهای سفید خود مبارزه کنید.
۱: سیر
سیر را در وعده‌های غذای خود اضافه کنید و از آن به‌عنوان مزه اصلی غذا استفاده کنید، سیر تاثیر مستقیم بر کاهش روند سفیدشدن موها دارد.
۲: چای سیاه
یکی از راه‌های کم هزینه و بی‌دردسراستفاده از چای سیاه است.
که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید. برای تهیه آن یک قاشق چای سیاه را با یک قاشق گیاه »مریم گلی» خشک و دوگیلاس آب روی حرارت گذاشته تا آرام آرام بجوشد و به اندازه یک گیلاس از این محلول باقی بماند، اجازه دهید تا سرد شود و آن را صاف کنید . سپس موهای‌تان را با شامپو بشوید و با این مواد که آمده کرده‌اید روی‌ موهای‌سفید تان بمالید برای نتیجه مطلوب‌تر این کار را ۵ بار در هفته تکرار کنید .
۳: مصرف گندم
برخی مطالعات نشان داده مصرف مداوم گندم می‌تواند در برگرداندن موهای سیاه بسیار موثر باشد هم‌چنین گنجاندن برنج سبوس‌دار، پیاز، سیر نیز تاثیر زیاد در برطرف شدن سفیدی موها دارند. در هر حال اصلاح رژیم غذایی و مصرف مواد غذایی طبیعی تاثیر بسزایی در کاهش روند سفید شدن موها دارد.
۴: آب پیاز و تاثیر آن روی موهای سفید
آب پیاز بر روی موها بر تیره‌کردن موهای سفید، و رشد مجدد موهای از دست رفته نیز کمک می‌کند بنابراین کافی است یک عدد پیاز را رنده کرده آب آن را گرفته و به موهای خود بزنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا