آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهمروند صلحسیاست

سراج:

با پاکستانی‌ها در مورد تحویل اسلم فاروقی صحبت نشده/ هسته مرکزی داعش متلاشی شده است

رییس عمومی امنیت ملی می‌گوید که نزدیک به ۶۰ درصد اعضای داعش را در افغانستان شهروندان پاکستانی تشکیل می‌دهند. رییس امنیت همچنان گفت ۴۰۸ شهروند خارجی داعش از سوی امنیت ملی بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی کشور امروز سه شنبه(۷ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت که بیش‌ترین اعضای گروه داعش را در افغانستان شهروندان پاکستان تشکیل می‌دهند.

رییس عمومی امنیت ملی بیان کرد که اکنون این گروه با موانع جدی برای فعالیت در افغانستان، روبه‌رو شده‌است.

سراج با اشاره به حملات طالبان گفت: «طالبان از تمام منابع خود برای حمله به نیروهای امنیتی کشور استفاده می‌کنند و هم‌چنان به خشونت‌ها ادامه می‌دهند».

آقای سراج گفت که اکنون ۴۰۸ شهروند خارجی عضو گروه داعش از سوی امنیت ملی بازداشت شده است و با کشورهای متبوع شان تماس‌ها جریان دارد تا راه حل نهایی برای پایان دادن به تردد شهروندان خارجی عضو گروه‌های تروریستی در کشور پیدا شود.

رییس عمومی امنیت ملی همچنان از بازداشت ۳۰۹ عضو دیگر گروه داعش خبرداده و می‌گوید که این جنگجویان داعشی مربوط به سازمان‌های تروریستی القاعده، جیش محمد، لشکر طیبه و تحریک اسلامی ترکستان شرقی می‌شوند و حساب شان از آن ۴۰۸ تن جدا است.

در همین حال، آقای سراج در پیوند به کشته شده مولوی احمد می‌گوید که او مهمترین عضو گروه طالبان پس از ملا اختر منصور است که کشته می‌شود.

سراج: مولوی احمد قندهاری یکی از افراد کلیدی و مهم طالبان بود، کسی بود که دستش به خون هزاران هموطن ما آلوده است. ده‌ها و بیشتر از ده‌ها حوادث بسیار بزرگ را سازمان دهی کرده. مراکز تعلیمی شان در چمن در کویته پاکستان بود. روز گذشته در اثر عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در قندهار کشته شد و پس از ملا اختر منصور کلیدی ترین رهبر طالبان است که کشته می‌شود.

وی در پیوند به رهبر داعش در افغانستان گفت: اسلم فاروقی جزو این افراد نیست چرا که او در سطح رهبری بوده و ما در صورتی آن را به پاکستان تسلیم می‌کنیم که بر اساس تعریف واضح از یک رابطه دو جانبه باشد.

هر وقت پاکستان برخی از رهبران طالبان را که در زندان‌های آنها هستند، تحویل بدهند باز ما می‌توانیم روی این موضع فکر کنیم اما متاسفانه با وجود تلاش‌های زیاد نتوانستیم به یک توافق دست یابیم.

رییس امنیت ملی در باره تامین امنیت شاهراه‌ها می‌گوید که «امنیت شاهراه‌ها در اولویت کاری وزارت دفاع، وزارت داخله و امنیت ملی قرار دارد ما برنامه‌هایی داریم برای تامین امنیت شاهراه‌ها و همان نقاطی که ما در آن جا بیشتر با چالش مواجه شده‌ایم».

رییس امنیت ملی در مورد سفر هیئت پاکستانی به کابل نیز گفت که از آی اس آی کسی آمده بود ولی روی هیچ مسئله‌ای صحبت نشده است.

گفتنی است که خروج نیروهای خارجی و حضور ده‌ها گروه تروریستی در افغانستان نگرانی‌هایی را در میان شهروندان کشور به بار آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا