آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

با پدیده مواد مخدر مقابله جدی صورت گیرد


وزارت مبارزه با مواد مخدر با همکاری وزارت امور داخله، به منظور مبارزه با پدیده مواد مخدر در افغانستان، نشستی را زیر عنوان«هماهنگی با نهادهای کمک‌کننده در امر مبازره با مواد مخدر» برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، این نشست که با حضور نمایندگان کشورهای کمک‌کننده، از جمله نمایندگان سفارت امریکا، انگلیس و چین، در مرکز رسانه‌های حکومت برگزار شده بود، بر ضرورت مبارزه جدی و قاطع با پدیده مواد مخدر تاکید شد.
جاوید احمد قایم، معین وزارت مبارزه با مواد مخدر، مواد مخدر را منبع عمده‌ی درآمد شورشیان مسلح در کشور دانست و افزود این گروه‌ها با استفاده از پول حاصل از فروش و قاچاق مواد مخدر، زمینه تداوم جنگ را نه تنها با دولت افغانستان بلکه با نیروهای خارجی در کشور فراهم کرده‌اند.
سلامت عظیمی، وزیر مبازره با مواد مخدر، به چالش‌های این وزرات در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و ابراز امیدواری داشت که نتیجه‌ی این‌گونه نشست‌ها، زمینه جدی را در امر مبارزه با کشت، تولید و قاچاق با مواد مخدر فراهم کند.
وی همچنان اضافه کرد، پدیده مواد مخدر مرزها را شکستانده است و مواد مخدر تولید شده در افغانستان به تمام کشورهای جهان قاچاق می‌شود.
وزیر مبارزه با مواد مخدر همچنان تاکید کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر اجماع تمام کشورهای کمک‌کننده به افغانستان نیاز است تا با این پدیده شوم مقابله جدی صورت بگیرد.
خانم عظیمی افزود، تنها مردم افغانستان نیستند که از پدیده شوم مواد مخدر رنج می‌برند، بلکه این موضوع صلح جهانی را تهدید می‌کند.
باز محمد احمدی، معین مبازره با مواد مخدر وزارت داخله نیز گفت که مبارزه با مواد مخدر جزو اولویت‌های دولت افغانستان است و حکومت افغانستان با یک ماسترپلان ملی تمام تلاش خود را در این راستا روی دست گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا