آخرین اخبارجهانسیاست

بحث روی افغانستان در دیدار مقامات خارجی و دفاعی هند و امریکا

خبرگزاری دید: به دنبال گفت‌وگوی مجازی رهبران امریکا و هند، مقامات وزارت امور خارجه و دفاع هند و امریکا در دیدار چندجانبه در رابطه به موضوعات مورد علاقه، از جمله افغانستان تبادل نظر کردند.

 هند و امریکا

وزارت امور خارجه امریکا امروز سه‌شنبه(۲۳ حمل) در بیانیه‌ای در مورد دیدار و گفت‌وگوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع امریکا با همتاهای هندی‌اش معلومات ارایه کرد.
در این بیانیه آمده است که جوانب در رابطه به همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های امنیتی، دفاعی، انرژی، تجاری و صحت، مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرده‌اند.
افغانستان از جمله موضوعات مورد بحث طرفین بود.

هند و امریکا
سپس، مقامات وزارت خارجه و دفاع هند و امریکا با حضور در یک کنفرانس مشترک خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
لوید آستین وزیر دفاع امریکا گفت: امروز ما تعهد خود را به ارتقای ثبات منطقه‌ای، حاکمیت قانون، حل و فصل مسالمت‌آمیز منازعات و گسترش مشارکت استراتژیک خود با آسه‌آن تاکید کردیم.
راجنت سینگ وزیر دفاع هند نیز گفت که در دیدارش با آستین در مورد همسایگان بحث کرده و تلاش کرده اطمینان حاصل کنند که ارزیابی شان در این راستا به اشتراک گذاشته می‌شود.
اس. جی‌شنکر وزیر امور خارجه هند گفت: در این گفت‌وگو، ما در مورد مبارزه با تروریزم و در مورد نحوه استفاده از آن علیه هند صحبت کردیم.
وی افزود: چگونگی تضمین هند و اقیانوس آرام آزاد، باز و فراگیر نیز در آجندای امروز ما بود. ما در باره تحولات در افغانستان و اطراف آن صحبت کردیم که امواج آن‌ فراتر از (این کشور) احساس شد. گفت‌وگوهای ما همچنین رویدادهای اخیر در شبه‌قاره هند را در بر گرفت.
وزیر خارجه هند با اشاره به کمک‌های ۵۰ هزار تن گندم کمکی هند به افغانستان بیان داشت: موضوع دیگری که بار دیگر بر ابهام جهانی افزوده است، افغانستان است و اینکه چگونه می‌توان منطقه را باثبات کرد، چگونه دوباره کمک‌های بشردوستانه ارایه کرد.
وی همچنین به مقابله با نگرانی‌های تروریستی از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد، فتف و سایر سازمان‌ها اشاره کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا