آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

بحران اوکراین؛ مکرون پس از دیدار با پوتین: روزهای آینده «سرنوشت ساز» است

خبرگزاری دید: امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهور روسیه، گفت که روزهای آینده برای کاهش تنش در بن‌بست اوکراین بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

بحران اوکراین
به نقل از بی بی سی، همزمان آقای پوتین نیز گفته است که نخستین باری است که از زمان آغاز بحران، در نشست مسکو با یک رهبر غربی، پیشرفت‌هایی حاصل شده.
روسیه در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی خود را در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر کرده است.
قدرت‌های غربی روسیه را متهم می‌کنند که سودای اشغال اوکراین را در سر دارد اما روسیه این موضوع را انکار می‌کند.
مقامات امریکایی روز یکشنبه گفتند که روسیه ۷۰ درصد از نیروهای نظامی را که برای تهاجم تمام عیار به اوکراین مورد نیاز است جمع آوری کرده.
رهبران اروپا و امریکا در تلاش برای جلوگیری از بالاگرفتن تنش و درگیری نظامی در مرز اوکراین و روسیه گفت‌وگوهای دیپلماتیک را شدت بخشیده‌اند. در آخرین تحولات علاوه بر دیدار رییس جمهور فرانسه با همتای روس خود، رهبران امریکا و آلمان نیز در واشنگتن دیدار کردند.
در هفته‌های گذشته مسکو بارها از کشورهای غربی خواسته که ایتلاف نظامی غرب -ناتو- از عضویت اوکراین در این سازمان جلوگیری و از شمار نیروهای خود در اروپای شرقی کم کند.
مسکو دولت اوکراین را متهم می‌کند که به تعهد مینسک عمل نکرده است.

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه که ماه اپریل با رقابت‌های انتخاباتی روبروست، با ولادیمیر پوتین در پایتخت روسیه ملاقات کرده است. او اولین رهبر عالی‌رتبه غربی است که از آغاز دور تازه تنش در مرز اوکراین، با آقای پوتین دیدار می‌کند.
ولادیمیر پوتین در آستانه گفت‌وگو با همتای فرانسوی از او برای تلاش برای حل بحران تقدیر کرد.
آقای مکرون هم گفت امیدوار است بتواند از جنگ جلوگیری کند. رییس جمهور فرانسه گفت هدف گفت‌وگوها اعتمادسازی و کاهش تنش است.
آقای پوتین گفت که دیدار با آقای مکرون مفید و جدی بوده است. به گفته او بعضی از پیشنهادهای آقای مکرون برای امنیت اروپا واقع‌گرایانه است و شاید مبنای گام‌های مشترک بیشتر قرار گیرد.
آقای مکرون گفت که روزهای آینده سرنوشت‌ساز خواهد بود، اما در مورد بعضی مسائل با مسکو همگرایی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا