آخرین اخبارجهانسیاست

بحران سیاسی پاکستان؛ عمران خان، گلزار احمد را به جانشینی خود پیشنهاد کرد

خبرگزاری دید: گلزار احمد قاضی‌القضات پیشین محکمه عالی پاکستان از سوی عمران خان به عنوان نخست‌وزیر سرپرسرت معرفی شده است.

پاکستان

پس از آن که ریاست جمهوری پاکستان از عمران خان و شهباز شریف رهبر مخالفین سیاسی حکومت پاکستان خواست تا در مورد انتخاب نخست‌وزیر سرپرست به توافق برسند، گلزار احمد از سوی عمران خان به عنوان نخست‌وزیر سرپرست معرفی شد.
فواد چوهدری یکی از رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان گفته است که عمران خان پس از منظوری کمیته مرکزی این حزب، در مورد نامزدی گلزار احمد تصمیم گرفت.
ریاست جمهوری پاکستان پریروز پارلمان و کابینه حکومت فدرال این کشور را منحل کرد و به این گونه، از رای‌گیری که گمان می‌رفت عمران خان را سلب صلاحیت کند، جلوگیری کرد.
ریاست جمهوری پاکستان گفته است که تا زمان ایجاد حکومت موقت، عمران خان در قدرت باقی خواهد ماند.
بر اساس دستور ریاست جمهوری، اگر هر دو جانب در جریان ۳ روز پس از انحلال پارلمان روی انتخاب نخست‌وزیر سرپرست به توافق نرسند، باید هر کدام دو نفر را به کمیته‌ای که توسط رییس پارلمان انتخاب می‌شود، معرفی کنند.
گلزار احمد به تاریخ ۲۱ دسمبر سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان بیست و هفتمین قاضی‌القضات پاکستان حلف وفاداری یاد کرد و تا ماه فبروری سال جاری در این سمت ایفای وظیفه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا