آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بحران کرونا؛ اتحادیه اروپا ۳۵ میلیون یورو به افغانستان کمک می‌کند

هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان می‌گوید این اتحادیه ۳۵ میلیون یوروی دیگر برای مهار همه‌گیری کوید-۱۹ و کاهش تأثیرات اجتماعی و اقتصادی آن به این کشور کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، اتحادیه اروپا در افغانستان امروز سه‌شنبه(۷ دلو) در بیانیه‌ای گفت که این اتحادیه ۳۵ میلیون یورو را برای مبارزه با همه‌گیری کرونا و تأثیرات اجتماعی و اقتصادی آن به مردم افغانستان کمک می‌کند.
اندریس وان برنت سفیر اتحادیه اروپا می‌گوید: «همه‌گیری (کرونا) اوضاع وخیم افغانستان را بدتر کرده و حتی نیازهای بزرگ‌تری برای این کشور جنگ‌زده ایجاد کرده است. همراه با شرکا و در همبستگی با مردم افغانستان، هدف کمک‌های اتحادیه اروپا از کسانی است که بیشترین رنج را از این بحران متحمل شدند. سه پروژه راه‌اندازی شدۀ امروز به این مهم کمک خواهد کرد».
پروژه‌های راه‌اندازی شده شامل اقداماتی برای کاهش آسیب‌پذیری زنان، کودکان و نوجوانان در برابر انواع خشونت‌های جنسیتی، از جمله خشونت خانگی می‌شود.
این اتحادیه می‌گوید که از زمان شیوع ویروس کرونا، اتحادیه اروپا حدود ۱۴۷ میلیون یورو برای رسیدگی به بحران صحی و کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند افغانستان کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا