آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعه

بحران کرونا؛ کمک ۱۰۰ میلیون دالری بانک جهانی برای افغانستان

بانک جهانی در بحبوحه بحران بیماری کرونا، از کمک ۱۰۰ میلیون دالری این نهاد برای افغانستان خبر داده است.

بانک جهانی در بحبوحه بحران بیماری کرونا، از کمک ۱۰۰ میلیون دالری این نهاد برای افغانستان خبر داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این بانک امروز جمعه (۱۵ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این کمک مالی در بخش «پروژه اضطراری پاسخگویی به بیماری کووید-۱۹و تقویت نظام صحی افغانستان» به مصرف خواهد رسید.
در اعلامیه آمده است: «این بسته کمک اضطراری روند ارایۀ خدمات صحی را در ۳۴ ولایت کشور بیشتر از پیش تقویت خواهد کرد تا شیوع کروناویروس را در افغانستان بطی ساخته و در صورت افزایش بی‌سابقه در تقاضا، خدمات بهتر صحی برای مردم افغانستان ارایه گردد».
۱۹.۴میلیون دالر این کمک‌ها از سوی بانک جهانی و ۸۱ میلیون دیگر آن از سوی انجمن انکشاف بین‌المللی (IDA) فراهم می‌شود. بر اساس معلومات بانک جهانی، قرار است این کمک‌ها توسط وزارت صحت عامه و به حمایت سازمان ملل متحد و نهادهای غیردولتی که در بخش صحت در افغانستان فعالیت می‌کنند، تطبیق شود.
هینری کرالی رییس بانک جهانی در افغانستان گفته است: «بانک جهانی متعهد است که در شرایط دشوار کنونی در کنار دولت و مردم افغانستان قرار گرفته و از تمامی تلاش‎ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹در کشور حمایت کند».
گفتنی است که بر اساس آخرین معلومات وزارت صحت، تاکنون شمار واقعات مثبت این ویروس در کل کشور به ۲۷۳ رسیده که هرات و کابل به ترتیب بیشترین افراد مبتلا به کروناویروس را دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا