آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

اشرف غنی:

بحران ۴۰ ساله به گونه‌ اساسی پایان می‌یابد

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور کشور در دیدار با جنرال جوزف ووتل فرمانده مرکزی ارتش ایالات متحده‌ امریکا گفته است که به بحران ۴۰ ساله‌ افغانستان به گونه‌ اساسی نقطه‌ پایان گذاشته می‌شود.

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور کشور در دیدار با جنرال جوزف ووتل فرمانده مرکزی ارتش ایالات متحده‌ امریکا گفته است که به بحران ۴۰ ساله‌ افغانستان به گونه‌ اساسی نقطه‌ پایان گذاشته می‌شود.
اطلاعات روز: محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور کشور در دیدار با جنرال جوزف ووتل فرمانده مرکزی ارتش ایالات متحده‌ امریکا گفته است که به بحران ۴۰ ساله‌ افغانستان به گونه‌ اساسی نقطه‌ پایان گذاشته می‌شود.
در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ منتشر شده، به نقل از آقای غنی گفته شده است که به منظور دست‌یافتن به صلح باعزت و پایدار در کشور، ‌مبارزه با ترویزم ادامه می‌یابد.
رییس‌ جمهور غنی افزوده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نسبت به گذشته، توانمند شده‌اند و ظرفیت‌های مسلکی و جنگی‌شان بهتر شده است.
در همین حال، آقای ووتل در این نشست با اشاره به پایان‌یافتن ماموریتش گفته است که کشورش متعهد به همکاری با حکومت افغانستان، نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم افغانستان می‌باشد.
به نقل از خبرنامه، او تأکید کرده است که جانشینش نیز یک فرد متعهد و آشنا با شرایط افغانستان خواهد بود.
آقای غنی در حالی به پایان دادن به جنگ ۴۰ ساله و مبارزه با تروریزم تأکید کرده است که تلاش‌های حکومت افغانستان و ایالات متحده‌ امریکا برای برقراری صلح در افغانستان ادامه دارد.
اخیراً رییس‌ جمهور اشرف غنی با زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان بر سر شیوه‌ کار جدید در روند صلح به توافق رسیده‌اند.
از سویی هم آقای خلیلزاد روی ایجاد یک هیئت مذاکره‌کننده‌ جامع و ملی که در آن تمام اقشار سیاسی شامل باشند، تأکید کرده است.
ریاست‌ جمهوری کشور نیز گفته است که در مراحل مختلف روند صلح اگر ضرورت به تغییر هیئت مذاکره‌کننده احساس شود، این هیئت تغییر کرده و بزرگ‌تر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا