آخرین اخبارجهان

برائت گرفتن خدمه هواپیمایی که در هنگام تخلیه شهروندان افغانستان از آن سقوط کردند

خبرگزاری دید: خدمه هواپیمای نظامی امریکا که غیرنظامیان در جریان روند آشفته تخلیه از آن آویزان شده بودند و برخی نیز سقوط کرده جان باختند، بی‌گناه شناخته شده‌اند.


به نقل از میلیتری تایمز، ماه‌ها پس از صحنه دلخراش ضبط شده توسط دوربین، دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی به تازگی در گزارشی گفته است که خدمه هواپیمای نظامی پس از برخاستن از میدان‌هوایی کابل هیچ اشتباهی مرتکب نشده است.
پس از برخاستن هواپیمای نظامی امریکا در ماه اگست سال گذشته، شماری از مردم افغانستان که ناامیدانه برای خروج از کشور خود را بر آن آویزان کرده بودند، سقوط کردند.
خدمه این هواپیما از ارتکاب اشتباه در جریان روند تخلیه بی‌گناه شناخته شدند.
با این حال، هنوز مشخص نیست که چه زمانی در مورد این پرونده تصمیم گرفته شده است.
لیندا کارت سخنگوی دفتر تحقیقات ویژه گفته است: دفتر وکالت قاضی ستاد فرماندهی تحرک هوایی و فرماندهی مرکزی ایالات متحده یافته‌های تحقیق را بررسی کرده و نظرات متقابلی را ارایه کردند مبنی بر این‌که خدمه هواپیما با قوانین مربوط به این رویداد خاص و قانون کلی نیروهای مسلح مطابقت دارد.
ان استفانک سخنگوی قوای هوایی امریکا در بیانیه‌ای گفته است: مهارت و تفکر سریع خدمه هواپیما ایمنی خدمه و هواپیما را تضمین کرد.


فیلم سقوط غیرنظامیان پس از بلند شدن هواپیما به سرعت به نمادی از خروج بی‌نظم تبدیل شد. مشخص نیست که چه تعداد غیرنظامی در نتیجه این صحنه دلخراش جان خود را از دست دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا