آخرین اخباراجتماع

برادر کابلی، هراتی همراه توست


صدها تن از باشندگان هرات امروز با شعارهای “برادر کابلی، هراتی همراه توست”، “فریاد هر هراتی عدالت، امنیت” به هدف حمايت از رستاخيز كابل و نكوهش حملات تروريستی در برابر ساختمان ولايت هرات گردهمایی كردند.
به گزارش خبرگزاری دید، در تجمع اعتراضی امروز که نمایندگان شورای ملی و ولایتی، فعالان مدنی و مردم هرات شرکت کرده بودند، معترضان به حمایت از باشندگان معترض کابل خواهان اجرای عدالت و امنیت و همچنین خواستار استعفای آقایان غنی و عبدالله شدند.
سید مسعود حسینی، استاد دانشگاه گفت: مردم با حکومت کفر می‌گذارند اما با حکمت ظلم هرگز.
وی سران حکومت وحدت ملی را مخاطب قرار داده افزود که ظلم بیش حدتان باعث سرنگونی حکومت‌تان خواهد شد.
خانم ناهید فرید، نماینده مردم هرات در شورای ملی گفت: آنچه در کابل در این اواخر اتفاق افتاده بیان می‌کند که ما دشمن بزرگتر از پاکستان و دیگر کشورهای مداخله کننده داریم و این شکافی است که در بین دولت و ملت اتفاق افتاده، شکافی هست که بین اقوام و گروه‌ها در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است.
وی افزود که این مسئله به مراتب خطرناک‌تر از تروریزم است.
خانم فرید، تیراندازی نیروهای امنیتی بالای معترضان در کابل را به شدت محکوم نموده و یادآور شد که مردم از ناتوانی به خیابان‌ها آمدند، دیگر راه چاره‌ای نداشتند، اما این بسیار خطرناک هست که گلوله‌ای که باید به جان دشمن مردم می‌خورد به این مردم شلیک شد که صدای عدالت سر را می‌دادند و این شروع خفه کردن صدای دموکراسی است.
نماینده مردم هرات در شورای ملی، تاکید کرد که طالبان و دیگر تروریستان نه؛ بلکه اندیشه‌ای حمایت از ترور که در تک تک سطوح مختلف حکومتداری افغانستان دیده می شود یک روز ریشه این مملکت را خشک می‌کند.
وی از مردم خواست تا با این اندیشه مبارزه جدی نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا