اسلایدشوافغانستان

مقام‌های ارشد وزارت دفاع:

برای این‌که دیگر سبب فاجعه نباشیم، استعفا دادیم

عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی، قدم‌شاه شهیم، رییس ستاد ارتش که به تازگی از سمت‌های‌شان استعفا داده‌اند، طی نشست خبری، علت استعفای‌شان را به مردم افغانستان اعلام کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، قدم‌شاه شهیم، که رییس ستاد ارتش وزارت دفاع ملی بود، در نشست خبری اعلام کرد، در این مدتی که در وزارت دفاع ملی ایفای وظیفه نموده، پس از این، فرصت خدمت‌گذاری را برای افراد دیگری در چوکات این وزارت فراهم ساخته است.
آقای شهیم تاکید کرد که استعفای او به معنای ترک وظیفه از وزارت دفاع ملی نبوده است، بلکه آن‌ها برای خدمت‌گذاری به مردم ادامه خواهند داد.
وی در خصوص استعفای خود افزود که هیچ‌گونه فشاری بالای آن‌ها نبوده، بلکه حتی رییس‌جمهور از آن‌ها خواسته بود تا وظایف‌شان را ادامه دهند.
وی در مورد علت استعفایش افزود که به‌خاطر احترام گذاشتن به مجلس نمایندگان و مردم افغانستان استعفا داده است، تا پس از این، سبب فاجعه در افغانستان نباشد.
در همین حال، عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی که به تازگی، از سمت خود کنار رفته است، در این نشست خبری اعلام نمود که علت استعفای او از این وزارت، به منظور پیدا کردن راه حل بدیل در جنگ کنونی است.
آقای حبیبی تاکید کرد که برای عبور از این شرایط امنیتی، باید«راه حل بدیل» پیدا شود.
وی جنگ کنونی افغانستان را جنگ پیچیده و استخباراتی دانسته و گفت که مبارزه با تروریزم در کشور بسیار دشوار خواهد بود، اما نیروهای ارتش افغانستان برای سرکوبی گروه‌های تروریستی قوی‌تر از دشمن است.
استعفای مقام‌های ارشد وزارت دفاع ملی در پیوند به حمله تروریستی بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین شهر مزارشریف صورت گرفته است؛ حمله‌ای که بیش از صد سرباز ارتش کشته و نزدیک به صد سرباز دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا