آخرین اخبارجهان

برای بار دوم اطلاعات همکاران افغانی وزارت دفاع بریتانیا افشا شد

دومین مورد درز اطلاعات وزارت دفاع بریتانیا در عرض چند روز که می‌تواند امنیت همکاران آن‌ها را در افغانستان به خطر اندازد، رخ داد.


مقامات دفاعی ایمیلی حاوی آدرس ایمیل و نام ۵۵ نفر ارسال کرده‌اند که توسط همه‌ی گیرندگان قابل مشاهده است.
به نقل از بی‌بی‌سی، به دریافت‌کنندگان که حداقل یکی از آن‌ها عضو ارتش ملی افغانستان است، گفته شد که مسئولین انتقال آن‌ها به بریتانیا قادر به تماس با آن‌ها نیستند و از آن‌ها خواسته شد تا اطلاعات خود را به‌روز کنند.
مقامات وزارت دفاع با افراد آسیب دیده تماس گرفته و در مورد نحوه‌ مدیریت خطرات احتمالی توصیه‌هایی ارائه کرده‌اند.
این امر پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه از خطایی که منجر به افشای داده‌های نشانی ایمیل بیش از ۲۵۰ مترجم افغان که با نیروهای انگلیسی کار می‌کردند شده بود، خبر داد.
بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز سه‌شنبه به خاطر اولین درز اطلاعات عذرخواهی کرد. وی گفت که تحقیقات آغاز شده و یک مقام از کارش تعلیق شده است.
جانی مرسر وزیر دفاع سابق محافظه‌کار که در افغانستان خدمت می‌کرد، گفت که می‌ترسد حوادث مشابه دیگری رخ دهد.
او گفت: «من از ابتدا نگران نحوه‌ برخورد با این افراد بودم. زمانی که کابل سقوط کرد همه‌چیز آن‌قدر با عجله رخ داد که بروز چنین اشتباهاتی اجتناب‌ناپذیر بود. من شخصا فکر می‌کنم ما در واقع افرادی را آورده‌ایم که نباید و نتوانسته‌ایم اکثر افراد واجدالشرایط را بیرون بیاوریم. من فکر می‌کنم ما تازه داریم متوجه مقیاس آن‌چه در اینجا اتفاق افتاده است می‌شویم.»
باوجود این‌که بیش از ۱۷ هزار نفر توسط بریتانیا نجات یافتند، صحنه‌های آشفته‌ میدان ‌هوایی کابل حاکی از آن است که بسیاری از همکاران نیروهای انگلیسی در افغانستان جا مانده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا