آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

برای برگزاری چهار انتخابات آینده تسهیلات لازم آماده می‌شود

رییس ‌جمهور محمد اشرف غنی می‌گوید که حکومت افغانستان آمادگی‌های لازم را برای برگزاری چهار انتخابات پیش رو فراهم خواهد کرد.

رییس جمهور
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور محمد اشرف غنی امروز یک‌شنبه (۲۸ جدی)، با اعضای کمیسیون مستقل انتخابات دیدار کرده است. اعضای کمیسیون مستقل انتخابات در این دیدار، طرح و برنامه‌ شان را در باره‌ برگزاری انتخابات پارلمانی ولایت غزنی، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی و برخی از شهرداری‌ها، ارایه کرده‌، و گفت که برای برگزاری چهار انتخابات پیش رو، آمادگی لازم را دارد.
آقای غنی گفت: «به خاطر تعقیب عملی این طرح‌ها و برنامه‌ها، با وزارت‌ها و اداره‌های دخیل، نشست‌های نوبتی دوام‌دار انجام می‌شود».
وی افزود که حکومت افغانستان به اصل انتخابات متعهد بوده و تسهیلات لازم را در راستای برگزاری چهار انتخابات پیش رو فراهم خواهد کرد.

رییس جمهور
از سویی هم، چندی قبل کمیسیون مستقل انتخابات به حکومت پیشنهاد داد که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی‌ها و شماری از شهرداری‌ها، در ماه میزان سال آینده‌ خورشیدی برگزار شود.
در ضمن اعضای کمیسیون، تاکید کردند که تمام آمادگی‌‌های تخنیکی و عملیاتی، برای برگزاری این چهار انتخابات در ماه میزان سال آینده گرفته شده است.
این در حالی است که بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا)، اعلام کرد که گفت‌وگوهای صلح، افزایش خشونت‌ها و عملی‌نشدن اصلاحات کلیدی در بخش‌های مختلف انتخابات، از موانع اصلی بر سر راه برگزاری چهار انتخابات پیش رو است.
این بنیاد تاکید کرد که برگزاری انتخابات، نباید تنها هدف کمیسیون مستقل انتخابات باشد؛ بلکه این کمیسیون باید انتخابات را به بهترین وجه در شرایط مناسب سیاسی و امنیتی برگزار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا