آخرین اخبارافغانستانسیاست

برای حل مشکلات مهاجران افغانستانی در ایران کمیته های دو جانبه ایجاد می شود

خبرگزاری دید: وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید که برای حل مشکلات مهاجران افغانستانی در ایران، کمیته‌های دوجانبه با طرف ایران ایجاد می‌شود.

وزارت امور مهاجرین گفته که این موضوع در دیدار معین این وزارت با معاون سفارت ایران مورد بحث قرار گرفته است.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای امروز یکشنبه (۴ جدی) می گوید که مولوی عبدالرحمن راشد معین این وزارت با غلام رضا نجاری معاون سفیر ایران در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار طرفین در رابطه به جریان و نتایج جلسه چهارجانبه تهران، وضعیت مهاجرین و اقدامات آینده برای فراهم شدن سهولت‌های بیشتر تبادل نظر کردند.
معین وزارت مهاجرین با قدردانی از میزبانی کشور ایران از افغانستانی های مهاجر گفت: امارت اسلامی از کشور همسایه و هم دین خود جمهوری اسلامی ایران توقع دارد که در رفع مشکلات موجود مهاجرین در عرصه‌های مختلف توجه بیشتر نماید.
مولوی راشد بیان داشت به همین منظور قرار است کمیته‌های فنی دوجانبه ایجاد و در جهت اولویت بندی مشکلات عمده مهاجرین کار صورت گیرد، تا در مراحل بعدی جهت رفع آن اقدام شود.
از سویی هم غلام رضا نجاری معاون سفیر ایران در کابل ایجاد کمیته‌های یاد شده را در زمینه موثر خوانده و اطمینان داد که تهران برای فراهم کردن شرایط بهتر برای مهاجران تلاش خواهد کرد.
 
قابل ذکر است اخیراً جمهوری اسلامی ایران میزبان نشست چهارجانبه برای حل مشکلات مهاجران افغانستان بود و در این نشست بر بازگشت داوطلبانه مهاجران تاکید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا