آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

دبیر کل ناتو در صحبت با رییس جمهور:

برای مبارزه با تروریزم همکاری می‌کنیم/ توافقنامه امریکا و طالبان بازنگری می‌شود

ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور، امروز با ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو طی تماس تیلفونی صبحت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه‌ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری نشر شده آمده است که در این مکالمۀ تیلفونی، هر دو جانب در مورد پروسۀ صلح، کنفرانس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو و حمایت‌های دوامدار ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.
ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان ناتو در مورد کنفرانس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان ناتو به رییس جمهور غنی معلومات داده، گفت که کشورهای عضو ناتو در پروسه صلح افغانستان از دیپلماسی فعال استفاده می‌کنند، تا این پروسه به موفقیت برسد.
وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان گفت که تمام فیصله‌های کشورهای عضو این سازمان مشروط خواهد بود و در آن از نزدیک با ایالات متحده امریکا هماهنگی خواهند کرد.
سرمنشی سازمان ناتو در مورد خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان، گفت که رایزنی‌ها ادامه دارد و تاکنون در این خصوص تصمیم گرفته نشده است و همچنان بازنگری موافقتنامه که میان طالبان و امریکا صورت گرفته، از سوی حکومت ایالات متحده امریکا جریان دارد.
در این تماس تیلفونی، ینس استولتنبرگ سرمنشی سازمان ناتو بر حل مسالمت‌آمیز معضله افغانستان تاکید کرد و حمایت خویش را از صلح پایدار و باعزت در افغانستان ابراز نمود.
وی همچنان گفت که تعهد دوامدار سازمان ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا