آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

وزارت زراعت:

برای مبارزه با خشک‌سالی پروژه‌های بزرگ متوقف می‌شود

نصیر احمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری می‎گوید در صورت افزایش میزان خشک‏سالی، این وزارت آماده است که از اجرای پروژه‎های بزرگ بگذرد تا بتواند با زیان‌‎های ناشی از چالش خشک‎سالی مبارزه کند.
به گزارش خبرگزاری دید، در جلسه‏ روز دو شنبه (۲۴ ثور) مجلس نماینده‏گان که مسئولان مبارزه با خشک‏سالی و رسیده‏گی به حوادث طبیعی برای استجواب فرا خوانده شده بودند، نصیراحمد درانی وزیر زراعت گفت که این وزارت حاضر است در صورت بلند رفتن میزان زیان‌های خشک‌سالی، پروژه‌های کلان خود، مانند ایجاد بندها را متوقف کرده و پول آن را هزینه‌ بهبود وضعیت مالداری در کشور کند.
آقای درانی گفت که این وزارت، از قبل وضعیت خشک‌سالی را پیش‌بینی کرده بود و به همین خاطر، برنامه‌های موثر برای کمک به مالداران آسیب‌پذیر در ولایت‌هایی داشت که خشک‌سالی در آن بیشتر بود.
به گفته‏ وزیر زراعت، درجه‎ تهدید ولایت‏ها از ناحیه‏ خشک‎سالی با درنظرداشت شاخص‎های پوشش NDVI تعیین شده است. این شاخص‌ها، بر اساس نقشه و ارقامی که توسط ایستگاه‎های هوا شناسی ایالات متحده‌ امریکا گرفته شده و مقدار بارنده‎گی را نشان می‏دهد.
گفتنی است که ۱۵ ولایت کشور با تهدید درجه یک خشک‏سالی مواجه است؛ این پانزده ولایت، شامل جوزجان، بادغیس، فاریاب، غور، ارزگان، زابل، قندهار، هلمند، سمنگان، بلخ، بغلان، هرات، فراه و نیمروز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا