آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

مجاهد:

برای مغاره نشینان بامیان شهرک می‌سازیم/ در کمتر از شش ماه اقتصاد ما شکوفا می‌شود

خبرگزاری دید: ذبیح الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در گردهمایی بزرگ مردم اهل تشیع در کابل گفت که نخستین کار طا-لبان برای مردم هزاره، ساخت شهرک برای مغاره نشین‌های بامیان است. او همچنان تاکید کرد که اقتصاد کشور در شش ماه شکوفا می‌شود.
سخنگوی طا-لبان در این همایش مردمی که امروز پنجشنبه (۴قوس) در کابل برگزار شده بود، از مردمی که در زمان ورود نیروهای طا-لبان به شهرها آسیب دیده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند نیز پوزش خواست.

او در مورد ورود نیروهای طا-لبان به شهر کابل گفت، پس از فرار اشرف غنی، مردم برای جلوگیری از چور و چپاول، خواهان ورود ما به کابل شدند و ما مجبور شدیم بی برنامه وارد کابل شویم.
آقای مجاهد می‌گوید که اگر در این مدت مردم آزار و اذیت شده، ما از آن پوزش می‌خواهیم.
او گفت که طالبان پس از امضای توافقنامه دوحه با امریکا، در تلاش آغاز مذاکره با حکومت پیشین بود، اما حکومت پیشین مذاکرات را «سبوتاژ» کرد.
ایشان افزود: کنترول عفو عمومی کار ساده‌‌ای نبود؛ چون نیروهای ما جوانان بودند و شاید قصد انتقام‌گیری داشتند، اما ما این وضعیت را به‌خوبی کنترول کردیم.
مجاهد در ادامه گفت: اولین کاری که برای مردم هزاره خواهیم کرد، مغاره‌نشین‌های بامیان را بیرون می‌کنیم و برای‌شان شهرک می‌سازیم.
سخنگوی طا-لبان در مورد مسایل اقتصادی تصریح کرد، اشغال به پایان رسید، پس از این جهاد آبادانی کشور را آغاز می‌کنیم؛ اقتصاد ما در کم‌تر از شش‌ماه رشد خواهد کرد.
با این حال، بیش از صد روز از سقوط کابل به دست طا-لبان می‌گذرد ولی تاکنون هیچ کشور حکومت آنان را به رسمیت نشناخته است. در این صد روز بهای پول ملی در برابر دالر به شدت افت کرده و قدرت خرید مردم نیز شدیداً کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا