آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

برای نخستین بار میوه خشک کشور به کانادا صادر می‌شود

مسئولان در وزارت زراعت، مالداری و آبیاری می‌گویند که برای نخستین بار میوه خشک کشور به ارزش ۵۰۰ هزار دالر به کشور کانادا صادر شد.

به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان در وزارت زراعت می‌گویند که به ارزش، ۵۰۰ هزار دالر که شامل ۱۴ نوع میوه خشک می شود، به کشور کانادا صادر می‌شود.
عبدالستار غفاری مسئول شرکت صادرکننده این میوه‌ها از علاقمندی اتباع خارجی به محصولات افغانستان خبر داده گفت که «به ارزش ۵۰۰ هزار دالر اقلام میوه‌ای افغانستان را در این محموله صادر می‌کنیم».
او گفته است که این محموله صادراتی شامل ۱۴ نوع میوه خشک است. این محصولات از طریق ترانسپورت زمینی از کشورهای ازبکستان- ترکیه به کانادا صادر می‌شود.
حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت گفت: امیدواریم سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای صادرات باشد، سال گذشته شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را به وجود آورد و متضرر شدیم، کانادا یک کشور دور، ولی بازار نو و خوب برای فروش محصولات افغانی می‌باشد.
وی گفته که محصولات افغانستان در تمام جهان به خصوص کشورهای منطقه، آسیای میانه، آسیای جنوبی، چین و خلیج، مارکیت‌های فراوان و کلانی دارد، در این کشورها سه میلیارد نفوس جهان زندگی می‌کنند، این کشورها مارکیت کلان برای فروش محصولات ما می‌باشد، محصولات افغانستان دارای مشخصات و کیفیت بهتری است و ویژه‌گی‌های خودش را دارد، اقلیم و خاک افغانستان امتیازات ویژه‌ای برای حاصل‌دهی محصولات زراعتی و میوه‌ای است، برتری نسبی‌ که داریم باید از آن استفاده کنیم و محصولات معیاری تهیه کنیم تا مشتریان‌مان زیاد شود و برابر به استانداردهای جهان باشد.
غفوری گفت که در آینده‌های نزدیک صادرات به کشورهای خلیج و آسیای میانه نیز خواهیم داشت. هدایت از طرف رییس صاحب جمهور نیز در این قسمت داده شده، است تا این مارکیت‌ها باز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا