آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

برای نگهداری محیط زیست، منابع دودزا باید شناسایی شود- دانش

معاون دوم ریاست جمهوری در همایشی به مناسبت روز جهانی هوای پاک، تاکید کرد که برای داشتن هوای سالم در شهرهای کشور باید محورهای دودزا شناسایی و از تولید دود و آلودگی جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری دید، محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری امروز پنجشنبه(۲۰سنبله) در همایشی به مناسبت روز جهانی هوای پاک گفت که برای اجرای برنامه‌های اساسی در رابطه به حفظ محیط‌زیست به میلیاردها دالر نیاز است، ولی در گام‌های ابتدایی باید محورهای دودزا شناسایی شود.
دانش گفت: چالش فقر سرتاسری، یکی از عامل‌های آلوده شدن محیط زیست به حساب می‌آید. به میلیاردهای دالر نیاز داریم تا یک کار اساسی برای محیط زیست در افغانستان صورت گیرد.
معاون دوم ریاست جمهوری با بیان این که افغانستان در چهارده کنوانسیون محیط‌زیستی ملحق شده است، افزود: برای داشتن محیط زیست سالم ضرورت است تا در شهرهای خود دودزایی را محور توجه قرار دهیم.
به گفته دانش، حمام‌ها کارخانه‌های تولیدی، بلاک‌های رهایشی که برای گرما از زغال سنگ استفاده می‌کنند و موترهای فرسوده از منابع عمده دودزا در شهرها است.
آقای دانش در رابطه به نسبت جنگ و محیط زیست افزود که جنگ دشمن محیط زیست است و برعکس صلح ضرورت محیط زیست. حملات انفجاری، انتحاری و هرگونه فجایع ناشی از جنگ، محیط زیست را آسیب می‌زند.
او بر مدیریت فرهنگی حفاظت از محیط زیست تاکید نموده و از رسانه‌ها خواست که در این خصوص فرهنگ سازی نموده و به مردم آگاهی‌دهی نمایند
افغانستان با وجود فقر و جنگ، کمترین توجه را به محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی دارد، شهر کابل به ویژه در زمستان بد ترین هوا را در میان پایتخت‌های آلوده جهان دارد و همه سال تعداد زیادی در اثر آلوده بودن هوا در این شهر جان می‌دهند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا